VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door PaulM
#2418683
Waarschijnlijk door de warmte en de leeftijd is de stofplaat in de stroomverdeler van onze Golf 2 (1300 benzine, 1989) aan gort gedraaid. Om de haverklap, bij het warm worden viel hij stil. Na afkoelen ging het weer voor een km of 5-6. Maar dat ging van kwaad naar erger totdat hij nu compleet dood is. Reeds eerder had ik een nieuwe Hall-gever gestoken en nieuwe hoogspanningskabels maar het probleem deed zich opnieuw voor. Nieuwe (reserve bobine en hoogspanningsomvormer) gestoken en hetzelfde verhaal, de strobo geeft af en toe een vonkje. Intussen de oorzaak gevonden : de positionerings pin van het stukje tussen nokkenas en Delco is verdwenen, hoogst waarschijnlijk omdat er nog stukjes van de stofplaat ergens in de Delco lagen, dus die moet opnieuw volledig open.
OK, tot daar. Van VW hoor ik dat dit stukje niet meer kan geleverd worden en alle afbraakfirma's hier in de buurt vallen compleet achterover als ik vraag naar een afbraakdelco, de toeleveringsfirma's leveren geen stukjes apart.

Mijn vraag : kent er hier iemand een goede bron met VW2 benzine reserve-onderdelen want mijn enige oplossing begint stilaan op te lijken om dit kunststof onderdeel zelf te draaien uit Ertalon of zo. Dit kan gerust een tweedehands Delco zijn (weet niet wat ze nieuw kosten) want voor een niet-draaiende Golf 2 1300 die er volgend jaar 25 wordt geven ze niks meer en dan verdwijnt hij in de shredder en daarvoor ziet hij er nog veel te goed uit. Ik kan er niet tegen dat mooie mechaniek zomaar vernietigd word. Dat ze daar Citroëns, Renaults en Peugeota en Fiats en Alfa's ingooien kan me niet schelen, hoe meer hoe liever maar toch geen Golf 2 (of nog erger mijn Golf1 GTi)

Oja, met het schaamrood op de kaken moest ik vaststellen dat ik de verdere afloop van 5 jaar geleden (Golf vertoont rare kuren) hier niet heb meegedeeld. Hou je vast : de nieuwe bougiekabelset deugde niet, de originele (jawel) er terug op en : opgelost. 5 Jaar lang gereden als een naaimachientje tot ik een week of twee geleden een telefoon kreeg van mijn vrouw : de Benz start niet meer. OK zei ik : ik kom je halen met de Golf. Kiest die op dat moment, ergens halverwege ook om zijn kuren te vertonen zeker :GRR:

Wie hints heeft kan me het best bereiken via paul.maenhout@skynet.be
Gebruikersavatar
door Bun
#2418689
hier ook problemen gehad met de bougiekabels, waren na amper 8 maanden al gaar ..

Ga eens bij deze man kijken :tu:
heeft enorm veel VW's en onderdelen ;)
door PaulM
#2420063
Ondertussen een occasie Delco gevonden (Prevan autoonderdelen Torhout (B)). 50 € ipv de oorspronkelijke 60€ omdat het contact naar de Hall-sensor los zat.
Gelukkig denk ik eraan om het ding open te doen, de klem die deze koppeling om zijn plaats houdt lag los. Als ik die blindweg had gemonteerd was binnen de kortste keren alles weer aan gruis. Het onderdrukmembraan was ook lek, niet echt een probleem want ik heb nog de oude Delco
Maar goed, hij draait alweer, tot wanneer hij warm wordt en terug begint te stotteren en ik heb de indruk dat hij nogal snel warm loopt.
Terug naar af dus, tot in het belachelijke toe. Niet lachen mensen, maar ik heb altijd geleerd dat de eerste cilinder die is, bekeken van de kant van de distributie. Er zijn modellen en merken die daar wel van afwijken. Ik durf het bijna niet te vragen maar de eerste cilinder is toch wel degelijk die aan de kant van de distributieriem (links, staande voor de motor dus). Wat ik ook vreemd vind ik dat ik de Delco helemaal op zijn uiterste vroegste moet zetten om met de stroboscoop de merkstreep te zien verschijnen op de krukaspoelie, bevalt me niet. Doet me denken aan het feit dat ik de onderdrukvervroeger naast het trekpalletje heb gezet (ogen zijn niet meer zo goed)
Gebruikersavatar
door DeZwaan
#2451768
PaulM schreef: Wat ik ook vreemd vind ik dat ik de Delco helemaal op zijn uiterste vroegste moet zetten om met de stroboscoop de merkstreep te zien verschijnen op de krukaspoelie, bevalt me niet. Doet me denken aan het feit dat ik de onderdrukvervroeger naast het trekpalletje heb gezet (ogen zijn niet meer zo goed)
Ik wil graag inhaken op deze discussie Paul, Ik heb zelf een golf 2 uit 91, maar heb dezelfde vragen omtrent wat de eerst cilinder is.
Als ik handmatig de krukas verdraai totdat het streepje op de poulie tussen de lijnen staat, dan wijst de rotor naar de bougie die het dichtstbij de poulie zit.
Echter start ik de motor dan is dit streepje niet meer te vinden met de stroboscoop. Welke kant ik de ontsteking ook opdraai...
De auto loopt eigenlijk prima, maar na recent de Hall gever en de mechanische vervroeger te hebben vervangen, wil ik toch wel weten of het op tijd staat.
Wat gaat er verkeerd?
gr. Dick
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]