VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2406528
Mijn mk2 trilt bij het naar links sturen(dus kracht komt op het rechter voorwiel)
Ook bij half gas is het een rijdende vibo :LOL:

2 weke gele wiellager vv aangezien deze stuk was..heeft niks geholpen.
Vandaag de aandrijfas ook vv maar helaas ook geen baat..
tevens alle rubbers en kogels gecheckt maar ook niks kunnen vinden!

Is mijn diff nu aan het overlijden?word met de dag erger en moet dagelijk 40/50 klm rijden...

wie o wie weet hier raad mee
#2406790
Hoor je een hard gebonkt of geratel etc ;)? Kan je het beter proberen te omschrijven ? Gebeurt dit ook wanneer je de de auto niet in een versnelling hebt staan en gebeurt dit bij alle snelheden of wanneer je gas geeft in de bocht het geluid harder wordt?
Was de aandrijfas eentje van de sloop of heb je de homokineten vv ?
Een 2e handse kan ook gewoon slecht zijn, ik had ook na een 2 weken eentje van de sloop weer kapot.
#2406857
gaat om een golf mk2 1600 carb(gelukkig is de vergasser wel goed) :LOL:
zodra de koppeling is ingetrapt of in de vrij hoor je geen gebonk,alleen als de aandrijflijn ''gesloten''is..

klinkt een beetje alsof je rijd met een lekke band,een aandrijfas die krom is en aanloopt enz..bij het sturen naar links(druk op voorwiel pass kant)word het erger,geluid en gevoel gaat dwars door de bodem heen

is een gebruikte as maar van de auto van een maat van,het geluid is niets meer maar ook niets minder geworden met deze as..

moet zeggen hoor zo nu en dan(heel af en toe)een soort van klik(ijzer op ijzer)bij het langzaam binnendoor rijden(net of ergens ruimte op zit)..

tsjah,verder is het moeilijk te zeggen haha :lol:
#2407280
Ik denk toch echt dat je homokineet niet zo best is dan ;) bij me golf dreunde het ook dwars door de auto heen en met een bocht werdt het erger, zodra ik ontkoppelde was het weg en met scherp sturen en rustig rijden uit een parkeervak knakte er wat.
Ik zou eerst even je buitenste homokineet vervangen.
Nieuwe kost ongv 45 eu en vieze handen krijgen :mrgreen:
Stond die golf hoger of lager dan jouw auto waar die as vanaf komt? Ik heb toch wel gemerkt zodra zo'n as ineens in een andere hoek staat (vanwege een andere rijd hoogte) dat zo'n homokineet dat niet leuk vind.
Ik heb er al 3 kapot gehad :lol:
#2407413
Oh das minder leuk bericht :( ......hij schakelt nu niet meer ? Of kan je nog wel schakeleb en in een versnelling komen?
Als dat wel kan moet je even kijken of je aandrijfas draait terwijl je gas geeft, want dan is je homokineet stuk van binnen en anders is je bak dus inderdaad overleden.
Ik dacht eerst ook dat me versnellingsbak stuk was dus ik zou wel even kijken ter bevestiging, anders koop je straks een andere bak voor niks ;).
#2407431
Hij schakelt als een tiet :LOL:
Alleen de versnellingen doen niks meer....alleen rrrrrrrrrrrr
Andrijf as draait niet meer maar binnewerk in de bak hoor je wel duidelijk. ....kan bij stilstand wel 100 rijden op de snelheidzmeter!
Maar goed. ..nu maar tijd vinde om het te fixen :LOL: :SCRATCH:
#2411189
bleek wel de homokineet te zijn ;)
geluid kwam steeds van de pass kant maar blijkt dat de homokineet bakzeide van de bestuurderskant te zijn,dwars door!
aandrijfas vervangen en we kunnen weer stuiterend naar het werk
thnx voor het mee denken kevert :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]