- 24 mei 2013 21:31
#2399074
Mijn Gti uit 1986 met katalysator & lambdasonde moest afgelopen week voor de APk.
Bij de CO-meting bleek dat deze 0,7 was, terwijl deze max 0,5 mocht
zijn voor auto's met katalysator & lambdasonde.
Met de CO-schroef achter de spinnenkop is het CO verlaagd, maar
de auto pakt nu niet meer zo lekker op.
In het Olving werkplaats handboek wordt gesproken dat de CO in principe
niet in te stellen in en tussen de 0,3 en 1,2 zou mogen liggen.
Oftewel, mijn auto zou volgens de werkplaatsgegevens aan de eisen voldoen
met een CO van 0,7.
Zijn hier meer forummers tegenaan gelopen, en waarom worden de fabrieksgegevens niet aangehouden bij de CO-meting?
Bij de CO-meting bleek dat deze 0,7 was, terwijl deze max 0,5 mocht
zijn voor auto's met katalysator & lambdasonde.
Met de CO-schroef achter de spinnenkop is het CO verlaagd, maar
de auto pakt nu niet meer zo lekker op.
In het Olving werkplaats handboek wordt gesproken dat de CO in principe
niet in te stellen in en tussen de 0,3 en 1,2 zou mogen liggen.
Oftewel, mijn auto zou volgens de werkplaatsgegevens aan de eisen voldoen
met een CO van 0,7.
Zijn hier meer forummers tegenaan gelopen, en waarom worden de fabrieksgegevens niet aangehouden bij de CO-meting?
Hobby: Golf mk2 GTI16V PL - 1986
Daily: Audi A2 1.4 16v Colour Storm - 2003
Sold: Golf 3 cabrio -1997
Daily: Audi A2 1.4 16v Colour Storm - 2003
Sold: Golf 3 cabrio -1997