VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2386265
Hallo mede vw liefhebbers,

Even voorstellen.

Ik ben Guido Verschoor en heb nu mijn tweede VW Golf.
Eerst had ik een golf 4 1.6 16v 3 deurs metallic zwart uit nov 2001 die ik niet zo lang geleden verkocht heb.
Nu heb ik een golf V 1.4tsi (122pk) 5 deurs metallic zwart uit nov 2007.

Met de golf MK V heb ik sinds kort het volgende probleem.
Bij het ontgrendelen met de afstandsbediening functioneert het bestuurdersslot niet altijd. Hij maakt hierbij niet een enkele maar een soort dubbel klik geluidje (het lijkt alsof het slot net niet over een heuveltje komt en daardoor weer terug op slot slaat). Doe ik dit vervolgens met de sleutel dan werkt dit wel.
Het slot kan zo een aantal dagen zonder problemen werken en de volgende dag je volledig in de steek laten. Het is dus niet zo dat ik de auto niet in kan komen. Ik heb al veel op internet rond gekeken maar kon hierbij niet echt de juiste oplossing vinden. De meeste mensen konden namelijk de gehele deur niet meer open doen ook niet met sleutel en daar heb ik geen last van.

Tevens heb ik nog een andere vraag. Bij de koop zag ik dat er een ipod kabel was aangesloten op mijn RNS 300 systeem alleen deze functioneert niet. Ik heb zelf het idee dat deze niet is aangemeld gezien bij het inpluggen van de ipod wel het scherm even wordt opgelicht (gebeurd verder niks). De manier van aanklikken van de CD knop werkt dus niet. Tevens heb ik het al met meerdere ipods geprobeerd zonder succes.

Het slotprobleem is voor mij het voornaamste probleem. Moet ik dit toch vervangen of kan ik dit repareren.

Guido Verschoor
#2387313
Bedankt allen voor het meedenken.

Graag zou ik het slot dan inderdaad laten vervangen. Klopt het dus dat jullie voor zowel het slot als het inbouwen 50 euro willen? Ik zou graag willen weten van jullie wanneer jullie tijd hebben en waar jullie dit zouden kunnen doen. Ik ben zelf woonachtig in Oegstgeest (Dicht bij Leiden).

Guido
#2387353
Rene Capelle is inderdaad geen probleem. Hoeveel tijd neemt het ongeveer in beslag (maakt verder niet uit maar plant eenvoudiger). Ik zou eventueel deze week op donderdag avond kunnen als het mogelijk is en anders zal het zaterdag kunnen? Indien dit mogelijk is zie ik een PB tegemoet met het adres en eventueel telefoonnummer indien nodig. Ben je toevallig ook in het bezit van VAG com om bijvoorbeeld een ipod kabel aan te melden bij een RNS 300 systeem?

Bedankt,

Guido
#2753732
Hallo forumleden,

graag wil ik me even voorstellen.

Ik ben Marco en woon samen met mijn vrouw en 2 kinders in Hazerswoude.

Sinds 2 maanden heb ik een Golf Plus 1.4 TSI uit 2008. Super fijne wagen. Hij is net ingereden met 110000 km op de klok.

Nu werkt en functioneert alles naar behoren alleen kwam ik er onlangs achter bij het openen van het linker achter portier de boord computer geen signaal geeft dat er een portier open staat, ook de binnen verlichting gaat niet branden. Als ik alleen deze deur open houd gaat de auto ook weer vanzelf op slot.

Het slot lijkt wel gewoon goed te werken want ver- en ontgrendelen gaat gewoon goed. Zou dit aan een sensor kunnen liggen?

Zou dit een kwestie zijn van een nieuw slot of is misschien een sensor afdoende.
@ René uit Capelle, zou dit iets zijn wat jij wil/kan repareren?

Alvast hartelijk dank,

Groet Marco

Beetje late reactie maar lokale schadeherstelbedri[…]

Dag allen Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe ID4.[…]

Golf 7 gte app

Goedemorgen, Ik heb een probleem met de app-bedie[…]

Verhelpen vals olie druk probleem

Inmiddels erachter dat er geen printplaat in het t[…]

Na 1 week rondrijden met alle foutmeldingen en aan[…]

De navigatie plant regelmatig erg onlogische route[…]

Op het scherm zijn twee knoppen die prominent aanw[…]

Gezocht: caddy mk1

Goedendag, Ik ben opzoek naar een harde en zo goed[…]