VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door bighead
#2369393
Heb van mn vr6 de koppakking, radiateur, kachelradiateur en thermostaathuis compleet vervangen, maar heb nu een vraag over de koeling. Thermostaat is een 80 graden versie.

De kachel word snel heet, en blijft dat ook tijdens het rijden.

Tijdens het warmdraaien stationair word de bovenste slang heet, en de onderste blijft koud. Bij iets boven de 80 graden begint de onderste slang ook warm te worden, thermostaat lijkt me dus goed. Maar tijdens het rijden schommelt de temperatuur van het koelwater tussen 82,6-84 graden (uitgelezen met VCDS) en komt gewoon niet hoger, zelfs niet met hard rijden. Olietemperatuur blijft netjes op de 92-94 graden staan, met hard rijden gaat deze uiteraard omhoog. Als ik de auto een tijdje stationair laat draaien gaat de temperatuur gewoon omhoog, en zakt tijdens het rijden weer naar 82,6/84.


Vind dat de koelwatertemperatuur vrij laag blijft, is dit gewoon goed?

(gaat om een passat 35i, maar is natuurlijk hetzelfde als een golf 3, in dit gedeelte word meer gepost)
door bighead
#2369543
Denk dat de nieuwe radiateur zo goed koelt, en dat daarom de temperatuur niet hoger word. In de zomer is dat vast wel anders, want buiten is het nu ook niet zo warm natuurlijk!

Of iemand moet andere ideeën hebben? ;)
Gebruikersavatar
door Timberland
#2369555
dit is gewoon toegestaan. de thermosstaat doet het gewoon goed.
die 90 graden lijntje is iets wat je gewoon mag vergeten :tu:
een hoop auto's blijven kouder dan 90 graden
door bighead
#2369596
Nee dat weet ik wel. Maar de thermostaat gaat bij 80 graden open, en omdat de radiateur zo goed koelt, gaat in mijn geval de thermostaat waarschijnlijk constant open en dicht ;) En zo blijft de temperatuur dus zo laag.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2369601
Ja maar de thermostaat is er juist om de boel op peil te houden, dat hij opent en sluit is dan ook wel logisch..Ook die temp die je dus in de meetwaardeblokken ziet klopt..

In de zomer zal deze wel dicht tegen de 90 of op 90 graden komen.. 8)
door bighead
#2369611
MK2-VRT schreef:Ja maar de thermostaat is er juist om de boel op peil te houden, dat hij opent en sluit is dan ook wel logisch..Ook die temp die je dus in de meetwaardeblokken ziet klopt..

In de zomer zal deze wel dicht tegen de 90 of op 90 graden komen.. 8)
Dat denk ik inderdaad ook wel, het is nu ook nog niet zo warm buiten :)
door bighead
#2369613
mk3vr6jesse schreef:Bij mijn broer was het de waterpomp.
Als de waterpomp kapot is dan word de temperatuur juist hoger ipv dat hij laag blijft. Hij had vast als probleem dat z'n motor te warm werd ;)
Gebruikersavatar
door Timberland
#2369625
mk3vr6jesse schreef:Bij mijn broer was het de waterpomp.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

TS, de thermostaat is ervoor ontworpen dat hij continue open en dicht kan gaan om zo de temperatuur te regelen zoals stefan al zegt.
mijn vr komt ook niet boven de 80 graden, zelfs niet in de zomer. of het moet serieus warm zijn buiten
Gebruikersavatar
door Timberland
#2369641
je hebt ook meerdere types voor een vr :tu:
bij een turbo ombouw kiezen ze meestal ook voor de koudere variant
door bighead
#2369722
Timberland schreef:
mk3vr6jesse schreef:Bij mijn broer was het de waterpomp.
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

TS, de thermostaat is ervoor ontworpen dat hij continue open en dicht kan gaan om zo de temperatuur te regelen zoals stefan al zegt.
mijn vr komt ook niet boven de 80 graden, zelfs niet in de zomer. of het moet serieus warm zijn buiten
Weet hoe een thermostaat werkt ;) ging me vooral om de temperatuur die aan de lage kant blijft, maar dat is dus wel normaal!
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]