VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door deadmonkey
#2335553
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ben al even een VW Golf rijder. Ben nu overgestapt van een 1.8i naar deze 2.0 cl. IK heb wat vraagjes. Er zit een climatronic in, maar als ik die aanzet krijg ik soms een zoemend geluid te horen, lijkt uit de speakers te komen maar dat is niet zo. Verder lijkt het alsof de aircopomp aanloopt, zou dat kunnnen. Daarnaast krijg ik met geen mogelijkheid mn handschoenenvakje open, hendel afgebroken. De auto krijgt sowieso nog een beurt het weekend. Ook het benzinemetertje is niet helemaal nauwkeurig, schommelt soms wat en de olietemperatuur lijkt te blijven hangen rond de 85 graden. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!

Groetjes,
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2335562
Zoemend geluid kan een stelmotor van de airco zijn..

Als de pomp geluid maakt, hoor je dat alleen als de airco aanstaat ? Zo ja, dan kan het de pomp zelf zijn, hoor je het alleen als de airco uit staat, zal de magneetkoppeling ervan kapot zijn..

Als enkel de benzine meter schommelt kan de vlotter slecht zijn..Als de temp meter ook raar doet, kan de spannings stabilisator achterop de teller kapot zijn.

Olie temp is wel normaal bij normaal rijden, belast hem maar eens flink of wacht tot in de zomer, dan loopt hij makkelijk naar of over de 100

Gr Stefan
door deadmonkey
#2335568
Oke, bedankt voor je snelle reactie! Zit er eigenlijk een benzinelampje op? Op m'n oude golf zat dat namelijk niet. Is wel handig met zon schommelende meter.
door deadmonkey
#2336332
Ik heb de auto gisteravond nagelopen en inderdaad was de magneetkoppeling kapot. Maakte ook een flink kabaal omdat die schuurde. Heb 'm voor nu dichtgelast omdat ik er niet een nieuwe aircopomp op wil zetten. Is geen makkelijk en goedkoop klusje namelijk. Dan maar geen airco. Wat ik gisteren zei over de olietemperatuur moet het koelvloeistof temperatuur zijn. Die komt na een langere rit(70km) net boven de 70 graden uit? Denk zelf aan de thermostaat.

Groetjes,
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2336338
Ja dat klopt, dat is je thermostaat kapot..Hij moet namelijk mooi op 90 graden blijven staan tijdens het rijden..

Ik neem aan dat de temp wel verder omhoog loopt als je hem even verhoogt stationair laat lopen ?

Gr Stefan
door Wouter6
#2337771
MK2-VRT schreef:Bij een VDO teller kun je het lampje achter erin draaien en het werkt, anders niet.
Die kende ik nog niet. THX :tu:
door deadmonkey
#2344872
Inmiddels ben ik erachter gekomen dat door de airco (aftermarket systeem) de koelfans eerder aansloegen waardoor de motor niet echt op temperatuur kon komen. Omdat de aircopomp kapot is, heb ik dit circuit ook buitengesloten. Nu slaat de fan wel netjes aan bij 90 graden. Nog steeds wordt de motor nooit echt warmer dan 75 graden. Alleen als ik stilsta loopt het sneller op en slaat de fan bijna gelijk aan.

Ook voelt het nog alsof het blok een klein beetje inhoud, vooral als je volgas geeft, minder gas trekt die beter op. Heb dus het gevoel dat de motor iets te rijk loopt. Blijft ook redelijk lang roken bij stationair. Als ik heel snel achter elkaar gas geef, heb ik het gevoel dat ik de motor bijna kan laten afslaan. Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken? Bougiekabels, olie, oliefilter en luchtfilter zijn allemaal al ververst en vervangen, ook de koelvloeistof. Bobine is niet lek. heb overal water op gespoten.
door Wouter6
#2345173
Mij lijkt de thermostaat en/of de koelvloeistof temperatuurvoeler defect. Toch zou ik eerst de voeler vervangen aangezien dit niet zoveel werk is en de kosten gering. Dan even kijken wat het resultaat is en (indien nodig) de thermostaat vervangen.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]