VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#2343787
Allen,

We zijn bezig om een 1.6 TD CY motor in een golf 1 cabrio aan het lopen te krijgen.

In eerste instantie hadden we een motor bijgeleverd (een JR) maar deze was niet zo heel fris. deze is in eerste instantie wel in de auto gezet. Deze liep niet lekker, lekte bij de gashevel etc.

Zondag motor vanaf een forumlid opgehaald; en van de week ingebouwd.
Ook deze motor geeft dezelfde "klachten". Vol gas loopt ze redelijk tot goed,
stationair zie je luchtbelletjes van de brandstofpomp terug richting de tank lopen, waardoor ze weer zeer beroerd loopt.

brandstofleidingen zijn nieuw, goed gebruikte tank erin, brandstofpomp is "gereviseerd" met nieuwe afdichtingen, etc...

We zijn even los... wat kan die luchtbellen veroorzaken die in tegengestelde richting gaan? iemand een idee??
#2343812
heb overigens zoekfunctie gebruikt voordat ik dit topic gemaakt heb... en een aantal hebben het probleem dat er lucht aangezogen word vanaf de tank... hier gaan juist de luchtbellen dus terug naar de tank.
#2343888
Toch ergens een klein lek, hoeft niet eens diesel te lekken, maar als je luchtbellen ziet controleer je slangen / klemmen maar, of je hem de aan en afvoer op de vlotter verwisseld..Maar in het laatste geval zou hij het met volle tank niet mogen doen ( lucht bellen )

Kan ook nog de retour op je brandstoffilter zijn ( plastic T-stuk )

Maar ergens zal hij minimaal lucht trekken.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]