VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2328868
hallo

ik heb een golf 2 gti 16v kr, heb de auto rijdend gekocht maar had wel wat aandacht nodig.
ben al bijna klaar maar nu krijg ik de kabelboom niet goed aangesloten bij de zekeringkast(type1), houd ook 2 stekkers over die ik nergens kwijt kan.
als ik m probeer te starten krijg ik geen vonk, heb doorgemeten en bobine krijgt stroom, en de 3polige stekker op de ontsteking ook. ondertussen bobine en ontsteking vervangen maar nog niks.
ik kom er zelf niet meer uit.
heb de auto in een eigen werkplaats staan, al zou er iemand kunnen komen helpen? kan evt ook betalen.
of kan iemand mij vertellen wat het zou kunnen zijn.

gr kevin

hier wat fotos
vw forum 1.jpg
vw forum 1.jpg (1.51 MiB) 1849 keer bekeken
vwforum2.jpg
vwforum2.jpg (395.8 KiB) 1849 keer bekeken
vwforum3.jpg
vwforum3.jpg (1.34 MiB) 1849 keer bekeken
vwforum5.jpg
vwforum5.jpg (423.19 KiB) 1846 keer bekeken
vwforum6.jpg
vwforum6.jpg (1.98 MiB) 1849 keer bekeken
#2328932
2 topics heeft geen zin.

http://www.vwforum.nl/golf-i-ii-iii-jet ... 59689.html

Waar komt die stekker vandaan ? Uit de motorruimtje ?

Zou eens op de ECU meten of daar ook spanning aankomt en massa..Zullen meerdere punten zijn.

En hoeveel volt had je gemeten op bobine en ontsteking ?

Gr Stefan
#2329116
weet niet hoe ik dat andere topic kan verwijderen, had dat anders wel gedaan.
alleen de groene stekker komt uit de motorruimte, die andere is van de interieurkabelboom volgens mij.
ecu werkt ook gewoon volgens mij ,want de mfa werkt op de tellerklok. heb het nu al met 2 kabelbomen geprobeerd. ik zal vanavond even kijken welke voltages ik meet.

gr
#2329128
Dat de mfa werkt zegt niks..Het is erg belangrijk dat de ecu spanning krijgt en de massa in orde is, en vaak is dat meer dan 1 of 2 kabels..

Op afstand word het lastig te zeggen..Heb ik al vaker meegemaakt dat 'iets' geen spanning kreeg, maar toen ik de auto hier had staan, bleek er nog veel meer aan de hand te zijn..

Beste is kijken en meten, anders word het niks..
#2330250
die groene stekker is een loze heb ik zelf ook.

de vraag:
draai je bougies eruit en leg deze op het blok met de bogiedoppen eraan, krijg je dan een vonk als je start?

Je bobine heeft een massa een geschakelde + en een signaaldraad vanaf je onstekingsmodule in de watergoot. Deze module willen nog wel eens gek doen, hier zijn een aantal van in omloop. Controleer de massa eens van de bobine.
#2330308
als ik de auto start maken de bougies geen vonk, toevallig had ik nog een module maar nog geen resultaat. het gekke is dat de auto gewoon liep op deze kabelboom (heb er 2 geprobeerd)
ben zelf niet echt handig in elektra en schema's ervan.
de massa van de bobine zijn die 2 zwarte kabels toch?
ik heb zelf ook het idee dat het een massa probleem is ofzo, maar zou niet weten waar ik het moet gaan zoeken.

wat zijn de voltages die de bobine en de 3polige stekker van de ontsteking moeten hebben?

gr
#2335339
Trek relai 1 ( 53 ) eens eruit en meet of je een constante en geschakelde + hebt.

Anders toch beginnen te meten op de ECU, waar je spanning op hebt, ook met contact aan, en welke punten allemaal massa hebben, ergens zul je wat tegenkomen omdat je wel spanning op de bobine en ontsteking hebt..

Je hebt ook spanning op de ontstekingsmodule onder de parafan ? En deze is niet kapot ?
#2336176
bobine is wel goed neem ik aan? even doormeten
als je geen vonk hebt, en wel een massa en 12v op je bobine, dan zou ik eens kijken of je hall sensor wel goed is. deze kan je bv even schoonmaken met remreiniger (keering in de verdeler is een 16v euvel)
je kunt hier ook meten maar hoe dit zat moet ik even opzoeken in mijn boek.
vaak is het iets simpels, je weet in elk geval dat het in de ontsteking zit.

heb je dit kastje wel gemonteerd:
Afbeelding
deze zit normaal achter je middencosole

De bedrading nog wel helemaal goed? zonder barsten etc?
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]