VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door jordy1979
#2321505
Zoals de titel al zegt blaast de kachel geen lucht op het raam. Heb de zoekfunctie gebruikt maar vind niet echt iets met betrekking tot mijn probleem. En aangezien het behoorlijk vriest vraag ik het toch maar.

De kachel werkt wel uiteraard, heb vanmorgen even het paneel losgemaakt en de draaiknoppen werken gewoon. Zie de kabels ook bewegen merk wel verschil in de verschillende standen alleen op het raam werkt niet. Voor mijn gevoel blaast ie het hardst vanuit de dashboard roosters. kan iemand mij vertellen wat het probleem zou kunnen zijn.

groeten jordy
Gebruikersavatar
door kevert
#2322146
Ik weet niet welke auto je hebt maar bij een mk2 lag het meestal aan de luchtkleppen in het kachelhuis, deze zijn gemaakt van platen aluminium met ronde gaten erin en daar hoort origineel schuim op te zitten.
Van ouderdom verpulvert dat spul helemaal en dan sluit de klep het luchtkanaal niet meer af als je hem op ramen stand zet want de lucht blaast door de gaten heen en kiest het ze kortste weg en dat zullen de roostertjes zijn dan ;) oplossing is kachelhuis openen, kleppen beplakken met (ik had het met alu tape gedaan) en dan weer dichtmaken en dan werkt het weer een stuk beter allemaal.
#2322171
:mrgreen:

De linker klep is voor de luchtverstelling, de achterste voor warm / koud, maar zou ze beide even onder handen nemen, ander blaast hij dalijk wel op het voorraam maar zit je morgen met bevroren edele delen achter het stuur. :D
Gebruikersavatar
door Bun
#2322175
Het werkt inderdaad allebei niet bij mij :lol: Heb al heel wat foam uit de roostertjes gehad haha.

Maar is er geen speciale reden dat ze foam gebruiken? Tape kan geen kwaad? :tu:
#2322883
En als je nou nog geen zin heb om je dashboard uit elkaar te halen, zet je gewoon de roosters in je dashboard even dicht zodat het er wel bij je raam uit komt :mrgreen:
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]