VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2283974
Hee.

sinds vorige week ben ik de eigenaar van mijn Golf 3 1.6i 101pk.

der is 1 probleem.

als ik hem is door wil trappe stopt de motor bij 5200 toeren.
het lijkt of die begrenst is.
ook als ik de stekker van de hallgever op de verdeler kap er af haal blijft de motor gewoon lopen.

ik ben zelf werk zaam bij een VW dealer en zelfs hier snappe ze er niks van.
een leraar bij mij op school zei dat het te maken kan hebben met Relais 30.(digifant/simos)

dus ik dit relais gehaald. maar als ik die erin heb kapt die nog steeds bij 5200 toeren en blijft de motor lopen als ik de sleutel eruit haal.

zijn er mense bekend met dit probleem?

hoor graag van jullie.!

Mvg
Daan
#2283983
Daan,

Soms snap ik niet wat die monteurs nu doen..Sommige staren zich blind op de Vag kast, zonder storing zitten ze met de handen in het haar!!!!

Je probleem is een verkeerd afgesteld ontstekings tijdstip! Kun je mooi in de meetwaardeblokken controleren.

Dat hij zonder hall-gever loopt is zo bijzonder nog niet, je hebt immers nog een bdp sensor.

Laat even weten als het gelukt is.

Gr Stefan
#2284181
Jaa het is oud dus dat kenne ze niet meer.
Maar ik zal is kijke met een meetwaarde blok.

En dat met die sleutel doet die alleen als relais 30 erin zit?
#2284200
Oud en kunnen ze niet meer ? :SCRATCH:

Nee sleutel heeft niks met relai 30 te maken, kan ook zijn als je ontsteking veel te vroeg staat, dat hij nog ff blijft nalopen..Of kun je er zonder sleutel ook mee rijden / gas geven ? In het laatste geval zal je contactblokje kapot zijn.

Hang de Vag kast eens eraan, ga gewoon naar 01-Engine, 08-meetwaardeblokken, groep 007 en kijk eens wat in blok 1 en 2 staat..

Laat de chef monteur eens meekijken en vertel ons wat hij daarover kan zeggen :mrgreen: :D

Een kans van 99% dat het daar niet klopt..En dan ? Draai de ontsteking tot hij binnen de tollerantie valt en je zult zien dat je weer 6500 toeren kan maken.

Eerst dit oplossen, erna kijken we verder waarom hij blijft lopen zonder sleutel..
#2284832
Heee.
ja de meeste keken van wat is dit. Maarja.

Maar wij hebben geen vag kasten meer.
We werken nu met odis en vas dat is anders dan de vag kast.
maar op school hebbe we nog een vag systeem.staan.

Dat met die sleutel doet die alleen als relai 30 erin zit.
Zodra ik de sleutel eruit haal en.daarna het relais dan valt die wel uit.

Maar ik zal is even kijke hoe wat waar met de onsteking.
#2284949
Oké, ja dat maakt niet veel uit, hang hem toch maar eens aan de kast op het werk en kijk.

Dat hij afslaat als je relai 30 eruit haald is logisch, dan krijgt de ontsteking e.d. geen spanning meer..trek de stekker maar eens eraf achter je contactslot, als hij dan afslaat is zoals gezegd het contactblokje kapot.
#2284958
MK3GT schreef:Heee.
ja de meeste keken van wat is dit. Maarja.

Maar wij hebben geen vag kasten meer.
We werken nu met odis en vas dat is anders dan de vag kast.
maar op school hebbe we nog een vag systeem.staan.

Dat met die sleutel doet die alleen als relai 30 erin zit.
Zodra ik de sleutel eruit haal en.daarna het relais dan valt die wel uit.

Maar ik zal is even kijke hoe wat waar met de onsteking.
Stefan doelt met de vagkast op het Vas systeem :tu:
#2285378
Hee.

Vandaag heb ik de oude boeke afgestoft en een een kast aan de wagen gehangen.
Ik kon de.meet waarders lezen en die stond op 6 grade.
Volgens het boek is de standart waarde 6.1 grade.
Maar om deze onsteking af te stelle heb ik.een oude kast nodig.

Maar er is rond die tijd.een.actie geweest op de atf motoren.
Deze hadden een verkeerde uitstoot en dat kan het ook zijn.

Volgens de boekjes zit er wel een begrenzer in maar die zit tussen dr 6300 en de 6500 toeren.

Ik sta dus nog steeds voor een raadsel..
#2285381
Nee je staat niet voor een raadsel!

Lees hem met een goede Vag tester uit en bekijk de meetwaardeblokken, je ontsteking veroorzaakt het probleem voor 99%..Hij staat verkeerd, dat zul je ook in de meetwaardeblokken terug zien als je kijkt waar ik eerst al zei.

Maar je kunt de kast bij de dealert toch gewoon eraan hangen ??? Je hebt gewoon de normale OBD stekker en is gewoon op een normale manier uit te lezen.

Wat zei de chef nog over het ontstekings tijdstip ?

Voor de ontsteking te stellen heb je ook geen oude kast nodig, gewoon in de meetwaardeblokken kijken, en hem zo bij draaien dat hij binnen de tolleranties valt, dan loopt hij weer perfect.

Is werk voor 5 minuten..

Als je in de buurt woont kom je maar even langs.
#2286365
Ik heb hem aan de kast gehad.
Maar volgens de.boeke heb ik een speciale kast nodig om hem aftestelle.

En volgens de meetwaardes staat die goed.

Maar ik woon niet echt in de buurt haha.

Maar ik laat die kast na ons komen.
Deze.ligt op een ander bedrijf van ons.

Maar al bedank voor al je informatie.
#2286401
Vreemd, met de kast bij de dealer moet het ook gewoon kunnen..

Maar je zegt, de meetwaardes zijn goed, wat zag je dan in groep 7 staan ?

Durf haast te wedden dat hij buiten de tollerantie staat te fietsen, vandaar je begrenst toerental nu.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]