VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2267994
Hallo,

Ik heb een probleempje met mijn mk2 Jetta.
Als ik de sleutel uit het contact haal werkt mijn radio en remlicht nog steeds.
Soms wil de auto niet starten omdat de accu leeg is, nu is de dynamo al vervangen omdat die ook af was.
Maar soms heeft ie alsnog moeite met starten.
Het lijkt me in ieder geval niet goed dat de radio en het remlicht nog steeds werkt als ik de sleutel niet in het contact heb.
Nu denk ik dat er ergens in de bedrading een foutje zit maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
Heeft iemand van jullie misschien ideeën/suggesties om dit probleem te verhelpen?
#2267999
Dat het remlictht brand, zonder dat er een sleutel in het contact zit is normaal..

Dat de radio blijft spelen is ook niet zo vreemd want dat zie je vaak..Even de geschakelde + van de radio anders aansluiten en het is probleem is verholpen.

Telkens met een lege accu staan kan een lekspanning zijn, om erachter te komen waar het probleem zit moet je ff met een multimeter meten..Kan namelijk vanalles zijn.
#2268824
accu KAN ook kapot zijn, heb wel eens gezien dat een auto ferqent normaal start en dan in eens zit er niets meer in en willen de kleinste lampjes nog maar nouwlijks oplichten.
maar dan start ie ook echt niet op dat moment.

rij je veel hele korte stukjes??

heb je een oem capaciteit accu of meer ? (krijgt ie genoeg tijd om bij te laden?)

je zou met lopende motor en ingeschakelde verbruikers de laadstroon moeten meten.
dit kan ieder auto bedrijf in de buurt binnen 10 min meten.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]