VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door paparemon
#2246281
hallo beste mede vw rijders,

Mijn naam is remon metaal en ben in bezit van een golf 3 1800 .
nu heb ik een groot probleem de auto doet erg raar.
met koude motor loop de auto mooi stationer maar naar dat die warm is gaat die echt raar doen elke keer vlieg die dan van de 800 toeren naar de 1200 toeren vervolgens blijf die daarna hangen op 1100 toeren en vlieg dan weer op en neer als ik de stekker van de stappenmotor los trek loop die 18 a 1900 toeren maar doet verder niks gaat niet zitten schommelen.
vervolgens als ik een stukje ga rijden en moet afremmen en trug moet schakelen zie ik op de dashbord dat de verlichting uit val maar daarna meteen weer oppak en dan zie ik 2 lampjes branden duurd ongeveer een halve seconden wie oooooohw wie ken mij helpen met deze probleem ik hou van mijn golf en wil hem niet kwijt dus mensen met verstand help mij alsjeblief met vriendelijke groeten remon metaal

OOOjaaa heb de auto laten uitlezen en daar zijn 3 fouten omhoog gekomen
code 00515
code 00516
code 00282
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2246287
Stonden die fouten erin nadat je de stekkers had los getrokken of ook al ervoor ?

Denk dat je een andere monopoint aan het zoeken komt..Gaskleplichter zal het probleem kunnen zijn.

De 00515 kun je vergeten, die staat er altijd in als de motor niet loopt en je hem dan doet uitlezen..Mocht je de stekker eraf hebben gehaald, kunnen die 2 andere storingen erbij zijn gekomen..Maar dan nog kan de V60 ( gaskleplichter ) je probleem zijn.

Gr Stefan
Gebruikersavatar
door paparemon
#2246298
MK2-VRT schreef:Stonden die fouten erin nadat je de stekkers had los getrokken of ook al ervoor ?

Denk dat je een andere monopoint aan het zoeken komt..Gaskleplichter zal het probleem kunnen zijn.

De 00515 kun je vergeten, die staat er altijd in als de motor niet loopt en je hem dan doet uitlezen..Mocht je de stekker eraf hebben gehaald, kunnen die 2 andere storingen erbij zijn gekomen..Maar dan nog kan de V60 ( gaskleplichter ) je probleem zijn.

Gr Stefan
de fouten stonden er ookal voor in voor dat ik de stekker heb los getrokken en de auto was volgens mij ook met draaiende motor uitgelezen maar weet dat niet zeker is dat duuur die gaskleplichter !?
dus u verdenk dat het dan toch die gaskleplichter is,zorg die dan voor zoveel
problemen ?

vriendelijke groeten remon
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]