VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door freakout31
#2240935
ik kwam er gister achter dat het bij de bijrijder ontzettend nat is op de vloerbedekking.
nou denk ik dat dit te maken heeft met die ontwateringsgaatjes in de bodem? klopt dit?
want die zaten wel dicht toen ik hem laatst op de brug had en had ze toen wel een beetje doorgeprikt.
heeft het hiermee te maken of heeft het een andere oorzaak?

en nee mensen er zitten geen roestgaten in de bodem(gelukkig)
binnenkort maar even laten drogen op een of andere manier.

p.s hoe krijg je de zijstrips van een oud type mk2 er af?
Gebruikersavatar
door hawkeye
#2240958
Kan de folie zijn in de deur, die houdt het hemelwater tegen, zou de binnenbekleding van de deuren demonteren en kijken of de folie nog wel overal vast zit, zo niet, deze vervangen.
#2240977
Je parafaan een keer leeghalen zodat er geen regen water via de kachel inlaat naar binnen druppelt

Zijstrips bij de dorpels zitten vast met schroefjes die loshalen en met enigzins wat beleid het stripje eraf trekken
Gebruikersavatar
door freakout31
#2241293
ik heb laatst me parafaan helemaal leeggehaald met bladeren en dergelijke, lag niet zoveel in. dus dat kan het niet zijn denk ik maar ga binnenkort nog even kijken of ik er wat aan kan zien. zaterdag wordt het weer sleutelen, ga ik even me dorpel proberen te lassen en als ik er nog aan toe kom ook me wielrand.

naar me deurbekleding zal ik ook even gaan kijken.

bedankt voor de tips.
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#2241563
Idd zoals aangegeven portierfolie is vaak de oorzaak,wat ook voorkomt is de opening van de ventilatie onder de voorruit(roosterafdekking in parrafaan) deze loshalen en nieuwe zachte kit monteren aan de onderzijde,pakking die eronder zit verliest zijn werking na verloop van tijd.
Gebruikersavatar
door freakout31
#2241995
ahh oke ik heb net bij parafaan gekeken, en deze had ik laatst wel helemaal leeggehaald van bladeren enzo(zat niet superveel in) en nu kon ik niet echt wat zien, maar denk dat ik wel even wat zachte kit eronder spuit en ik ga even kijken naar portierfolie

bedankt jongens
Gebruikersavatar
door ries145
#2242723
heb dit probleem ook gehad. water liep via het raam me parafaan in omdat het rubber verteerd was die tegen het raam aan zat. waarschijnlijk ook de afvoer gaatjes die er zitten. ik heb gewoon die zwarte kappen van de ruitenwissers tegen de ruit afgekit en probleem is nooit meer terug gekomen.
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#2242835
ries145 schreef:heb dit probleem ook gehad. water liep via het raam me parafaan in omdat het rubber verteerd was die tegen het raam aan zat. waarschijnlijk ook de afvoer gaatjes die er zitten. ik heb gewoon die zwarte kappen van de ruitenwissers tegen de ruit afgekit en probleem is nooit meer terug gekomen.
:mrgreen: volgens mij heb jij het over een type 3 Golf ;)
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]