- 01 sep 2012 23:26
#2215978
Hallo,
Sinds een week of 4-5 ben ik in het bezit van een Golf III 1.9 TDI Variant uit '97. vorige week is ie voor de keuring geweest en daar werd geconstateerd dat de turbo niet naar behoren werkte. Dat verklaarde al dat ik de week daarvoor onderhand een kop koffie kon drinken tegen de tijd dat ik van 120 naar 130 km/h was geklommen.
Hij vertelde me dat het een gevalletje luchtmassameter was en als ik deze zelf zou vervangen (ik heb 2 naar links neigende handen en ben weinig technisch onderlegd) was het probleem opgelost en had ik m'n turbo weer terug. Ik dus de lmm vervangen en moment supreme was daar: 2000 toeren, het punt waar de turbo zn werk gaat doen.. Nog altijd geen turbo. Nou heb ik gaandeweg wat forums bekeken met verhalen van gelijke aard maar alle reacties op die posts wezen naar vervangen of reviseren turbo. Als je kan inschatten wat ik voor de auto heb betaald bij meneer de particulier, is reviseren of aanschaf nieuwe turbo out of the question.
Zie ik onder de motorkap nog iets over het hoofd of zou het aan een ander onderdeel kunnen liggen binnen het turbo-traject?
Reacties op dit voorval zijn meer dan welkom!
Gegroet, de zoveelste golfgek
Sinds een week of 4-5 ben ik in het bezit van een Golf III 1.9 TDI Variant uit '97. vorige week is ie voor de keuring geweest en daar werd geconstateerd dat de turbo niet naar behoren werkte. Dat verklaarde al dat ik de week daarvoor onderhand een kop koffie kon drinken tegen de tijd dat ik van 120 naar 130 km/h was geklommen.
Hij vertelde me dat het een gevalletje luchtmassameter was en als ik deze zelf zou vervangen (ik heb 2 naar links neigende handen en ben weinig technisch onderlegd) was het probleem opgelost en had ik m'n turbo weer terug. Ik dus de lmm vervangen en moment supreme was daar: 2000 toeren, het punt waar de turbo zn werk gaat doen.. Nog altijd geen turbo. Nou heb ik gaandeweg wat forums bekeken met verhalen van gelijke aard maar alle reacties op die posts wezen naar vervangen of reviseren turbo. Als je kan inschatten wat ik voor de auto heb betaald bij meneer de particulier, is reviseren of aanschaf nieuwe turbo out of the question.
Zie ik onder de motorkap nog iets over het hoofd of zou het aan een ander onderdeel kunnen liggen binnen het turbo-traject?
Reacties op dit voorval zijn meer dan welkom!
Gegroet, de zoveelste golfgek