VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door dave1991
#2207961
hallo

ik heb een probleem want heb een corrado g-60 motor in me golf gehangen maar de g-lader vervangen met een turbo en ben ik mee gaan testen maar heb weinig power terwijl mij drukmeter die ik er zelf heb tussen gebouwd 0.9 bar aangeeft heb voor de rest nog alles standaard g60 ik hoop dat iemand mij kan helpen

mvg
dave
door dave1991
#2208195
het is een turbo van een mitsubishi zal even moeten kijken welke precies

bedoel met weinig power dat hij geen boost niks hebt en trekt ook niet zo super door de motor loopt verder goed gewoon alleen als ik ga gas geven valt het heel erg tegen lijkt net een ongeblazen motor ik rij nog met de originele software
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2208196
Kijk maar uit dat je hem niet naar de klote rijd op deze manier..Met een te arm mengsel of verkeerd ontstekings tijdstip volgas rijden is erg slecht..

Dus deze turbo geeft 0,9 bar op de meter aan maar je hebt niet echt het gevoel dat je vooruit komt ?
door dave1991
#2208200
ja klopt me meter geeft 0.9 bar aan maar merk er vrij weinig van hoe kan ik het best me mengsel afstellen en naar me ontstekings tijdstip kijken heb eigenlijk niet aan de ontsteking gezeten maar kijken kan geen kwaad
Gebruikersavatar
door NielsG60Turbo
#2208400
Heb je iets om de huidige motor mee te vergelijken? Reed je hiervoor nog met een G-lader? Origineel geeft een lader 0,7bar en 160pk. Nu met 0,9 hoort hij iets meer vermogen te hebben, maar zonder verdere software aanpassingen zal het minimaal zijn. Zou niet te lang wachten met het afstellen van de software.

Hoe is de retour klep nu aangesloten?
door dave1991
#2209045
Nee ik ben gestopt met rijden eerst een andere chip denk ik voor meer benzine kan ik dan zo een voorgeprogrammeerde chip gebruiken of moet hij echt op me auto gemaakt worden
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2209148
Het beste is en blijft een handgeschreven chip voor jou setup, geen kant en klare rommel kopen.

Maar eerst makkelijk om te weten wat de oorzaak van het probleem is, dan daarmee verder gaan, en het kan dus ook goed aan de software liggen ( chip )
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]