VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2192529
Ik was net aan het rijden binnendoor hield hij al een beetje in maar was niet echt byzonder..op de n3..... Had ik even stiekem 140 gereden.. Nou dat was geen suc6 (tenminste het rijden ging goed maar onderaan de afrit ging hij raar stationair draaien.. Van de 400rpm naar de 2000 rpm schommelend. Rookte verschrikkelijk (zwart volgens mijn vader) en stinkte verschrikkelijk! Help!!
Ik had zelf her idee dat er iets van tijd is.. Maar dat lijkt me
Sterk......
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
Mvg frank bakker
#2192781
De kat heb ik er pas ondergezet en was nog zo goed als nieuw..
Heb em gister na een half uurtje weer gestart en draaide en ree perfect...
:SCRATCH:
Weet niet waar het naar rook... En de luchtmassameter had ik pas nog schoon gemaakt .. :?
En bij de zoekfunctie kon ik niet veel bruikbaaars vinden..
Mvg frank bakker
#2207100
sorry voor de late update..
ik heb de lmm inderdaad schoon gemaakt (maar wel voorzichtig) :tu:
ik heb de stappenmotor ook schoongemaakt (in de ultrasoonreiniger)
het probleem is al vele malen minder(het komt minder vaak voor)
maar als het zo is dan zet ik de motor uit, wacht 10 seconden, en dan start ik hem weer..... en dan draait hij perfect :SCRATCH:
lijkt me dan toch iets electrisch?


:beatup: :beatup:

zou dan gewoon de stappenmotor omzeep zijn?
is er een sensor die denkt doe het zelf maar?
of is heel de computer van slag en denktie dat het 20 graaie vriest dat hij extra benzine inspuit?

iemand nog ideeen?
#2207906
als ie van 400 naar 2000 springt

blijft ie dan ook ten alle tijde op 4 cilinders draaien, of valt er soms 1 weg?

compressie getest?


ik had ook zo iets vreemd, bleek bij mij opgelost te zijn met een ecu wissel, raar maar waar
#2208231
sjonwa schreef:als ie van 400 naar 2000 springt

blijft ie dan ook ten alle tijde op 4 cilinders draaien, of valt er soms 1 weg?

compressie getest?


ik had ook zo iets vreemd, bleek bij mij opgelost te zijn met een ecu wissel, raar maar waar
Ik weet niet of hij op 4 cilinders blijf draaien... Kan het niet testen want het is niet te plannen dan doet hij het weer wel en dan weer niet..
En wat bedoel je met ecu?
Mvg frank bakker
#2208239
MK2-VRT schreef:ECU is de computer van de auto.. :tu:
Ok moet ik hem ff uitwisselen..
Daar zijn zeker ook 240 verschillende van ofniet? :lol:
#2208273
Mocht het in je ecu zitten

heb die van mij hier nog liggen, golf 3 2.0 gti 8v ady ecu+startonderbreker/chip

:tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]