VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Djurres
#2193863
Ik kreeg het ook niet voor elkaar.

Ik heb toen de bak handmatig in zijn R gezet,
Pook in zn R. Vastdraaien, en vanuit daar stellen :)

Moet goed komen, neemt een uurtje tijd als je het echt goed wil doen!

Succes!
Gebruikersavatar
door kevert
#2193918
Die bakkies zijn zo afgesteld hoor , je moet met ze 2en zijn in ieder geval.
De gene die in de auto zit moet de pook zo goed mogelijk in het midden houden terwijl jij de stang vastbout (de klem ook zo recht mogelijk monteren) en dan moet het zo goed als klaar zijn.
Ik heb het zo al eens op de weg terug vanuit oostenrijk gedaan toen we even stopten omdat me auto niet zo best meer schakelen wilde.
Maar soms is het in een paar minuten klaar en soms ben je wat langer bezig.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2193920
De officiele methode is anders, al maakt het eigenlijk geen ruk uit hoe je het doet, als het maar goed komt.

Doe hetzelf altijd alleen..

De versnelling vrij zetten, boutje los draaien en de pook zo afstellen dat hij exact voor de 3e en 4e versnelling staat, dan de bout vast zetten en proberen..Mocht het nog niet goed zijn, bout een beetje los en een mm verdraaien.
Gebruikersavatar
door kevert
#2193931
MK2-VRT schreef:De officiele methode is anders, al maakt het eigenlijk geen ruk uit hoe je het doet, als het maar goed komt.

Doe hetzelf altijd alleen..

De versnelling vrij zetten, boutje los draaien en de pook zo afstellen dat hij exact voor de 3e en 4e versnelling staat, dan de bout vast zetten en proberen..Mocht het nog niet goed zijn, bout een beetje los en een mm verdraaien.
De officiele methode is hetzelfde want het stuk gereedschap dat je kunt bestellen bij de vw dealer hiervoor ( staat ook vermeld in het golf-2-doe-het-zelf-boek) is niet meer dan een plaatje die je over je schakelpook schuift en vastklikt en je pook in het midden houd.
vw mal 3104 of 3105 dacht ik.
Afbeelding
Gebruikersavatar
door kevert
#2193939
MK2-VRT schreef:Ja en wie koopt er nu bij VW een mal voor 1 malig het mechanisme af te stellen ? :LOL:

Het is gewoon even precies werken, want een paar mm kan natuurlijk al veel uit maken.
Daarom zei ik ook 1 iemand die ff dat ding in het midden houd en dan kun je em zelf ff vastbouten :lol: als je nou echt geen vrienden hebt ben je wel genoodzaakt zo'n plaatje te kopen :LOL: .
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]