VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1356586
Beste forumleden,

Ik heb onlangs een golf 3 GTI 8v van '94 (motorcode ADY) gekocht en ben er helaas na aanschaf pas achtergekomen dat de auto erg naar links trekt.
De reden hiervoor is dat mijn linkerachterwiel scheef staat (niet op de manier van camber/caster, maar de voorkant van mijn linkerachterwiel staat verder naar binnen dan de achterkant van dit achterwiel. Als je achter de auto staat is dit ook vrij goed te zien.

Nu heb ik al flink rondgezocht op het forum en ben ik vanallerlei onderwerpen tegengekomen over voorbanden die scheef staan, camber op de achteras etc, maar ik kan nergens een post vinden die een antwoord geeft op mijn probleem.

Wil dit zeggen dat mijn achteras sowieso scheef is of kan dit ook liggen aan mijn astap/lagers?
En kan iemand me zeggen of dit een dure grap gaat worden?
Ik las op het forum ook berichten van leden die het hadden over wel of niet verstelbare achterassen, is de achteras van dit type golf 3 GTI verstelbaar of moet ik gaan denken aan een nieuwe achteras?

Ik baal er enorm van dat dit me niet is opgevallen tijdens de aanschaf, maar ik heb verder niet echt veel verstand van wielophanging e.d.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Mvg,

Raul
#1356608
Ah oke, nee op die manier bedoel ik het niet.
Mijn linkerachterwiel wijst namelijk verder naar binnen dan mijn rechterachterwiel.
Het is eigenlijk een soort toespoor van het linkerachterwiel..
Iemand suggesties?
#1356644
astap controleren en evt vervangen.. ophangrubbers checken, en natuurlijk plaatwerk controleren op evt schade!
#1356679
Ah oke, bedankt voor jullie reacties.
Ik wil hem sowieso volgende week laten uitlijnen, maar mocht het nou zo zijn dat mijn achteras krom is, is dat een dure reparatie om deze te vernieuwen of zijn deze ook eenvoudig tweedehands/van de sloop te halen?
#1357168
Dat valt me idd nog mee..
Het is alleen zo dat Joure zo'n 230km rijden is voor mij (woon nog onder Eindhoven), dus dat is niet te doen..
Heeft iemand misschien nog een adresje in het zuiden van het land?
#2159325
inmiddels opgelost?
Ik heb hetzelfde met mijn mk2.. Mijn linkerachterwiel staat ook meer naar binnen dan het rechter achter wiel..

Ben met de rolmaat overal bij langs geweest. Maar kan niks vinden. Achteras lijkt me ook niet krom.
Verder geen spelingen op de wielen enz. enz.
#2159485
Ik heb evt nog een achteras voor je liggen, kompleet met nieuwe lagers, sschijven, blokken, handremkabels en Golf 4 remklauwen met staal-omvlochten remleidingen!
#2159490
jacobdiesel schreef:inmiddels opgelost?
Ik heb hetzelfde met mijn mk2.. Mijn linkerachterwiel staat ook meer naar binnen dan het rechter achter wiel..

Ben met de rolmaat overal bij langs geweest. Maar kan niks vinden. Achteras lijkt me ook niet krom.
Verder geen spelingen op de wielen enz. enz.
Op het oog hoef je niet eens wat aan de as te zien! Als je echt ziet dat 1 wiel meer naar binnen gekanteld staat dan de ander, kun je er haast voor 99% vanuit gaan dat hij eens een flinke klap gekregen heeft en de as scheef is..Een verschil hoort niet en beide achterwielen horen gewoon hetzelfde te staan..

Achter uitlijnen kan ook niet..Wel kunnen ze het apparaat eraan hangen om te zien wat de stand van zaken is.
#2159869
Stuur mij en uitlijnrapport van een 4-wiel uitlijning en ik kan je meer vertellen over de achteras. Als eht achterwiel aan een kant flink om staat dan kan de auto idd weg trekken namelijk.

Achter kan je ook uitlijnen door deze los te maken en te verschuiven.
#2159878
verder rijdt de auto prima rechtuit. En trekt niet als ik optrek.
Ook de banden slijten niet scheef af..

Vreeemd ? Zal het uitlijn apparaat er eens aan hangen. Kijken wat hij zegt.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]