VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Skoda
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2024970
Hallo allemaal !

Het is weer eens zo ver, ik ben weer aan het kijken voor een auto. En dit keer heb ik mn spreekwoordelijke zinnen gezet op skoda octavia modellen tussen 2000 en 2003/4.

Aangezien ik niets van deze auto's weet, wou ik het hier vragen, onder het mom "hier zit ik goed" :oops:

Waar moet ik op letten bij deze modellen? Is het kwalitatief zelfde als volkswagen bora/passat uit dezelfde bouwjaar? :oops:

ik weet dat het stom klinkt, maar ik vind het ontzettend toffe bakken, gewoon hun ontwerp spreekt me erg aan zowel interieur als carrosserie-matig

alvast bedankt
#2124848
Omtrend de aanschaf van een Octavia heb je niet veel zaken waar je op hoeft te letten. het zijn technisch gezien precies gelijk aan de golf 4 / passat enz. Alleen uiterlijk zijn ze anders. Daarom zijn dit leuke sleepers. Heb er al de grootste lol mee gehad daardoor :tu:

De enigste zaken waar je op moet letten met deze modellen is :

remklauwen achter die vast zitten
Stabilisatorstang voor kraakt en piept
Verder natuurlijk de staat van onderhoud

Let op veel lease bakken te vinden en een goede RS is lastig te vinden. Als je net zon zeikerd bent als ik :LOL:

Omtrend de 1.8T zeker met meer dan 1 gaan rijden dan merk je heel snel wat je moet voelen met rijden. En goede begint bij de 2000 al lekker te trekken. Ik had er 2 waarbij ik merkte dat dit duidelijk niet zo was en heb deze dan ook laten staan.

Daarnaast heb je in de 1.8T diverse modellen:

De L&K versie eigenlijk de zakelijke versie met 4-motion
De RS zoals ik heb alle optie nagenoeg ( stoelverwarming, parkeersensoren en dakraam zijn opties)
De normale 1.8T geen extra's
De Limited edition zoals er op dit moment 1 op marktplaats te vinden is. Zijn er maar 100 van gemaakt en in NL zeer zeldzaam meen 2 stuks maar. http://link.marktplaats.nl/556929858


van de 2.0 is het even rondkijken en geld hetzelfde.

Goed je ogen de kost geven en niet te snel verliefd worden
#2128170
Bedankt voor de info man, ik zal proberen om eerst goed rond te klijken :tu:
Stuur en stoelverwarming

In het klimaatmenu heb ik dat natuurlijk al aange[…]

Transporter 6.1 150pk dsg

Hoi vrijdag nieuwe 2023 transporter 6.1 gekregen […]

Loopt weer als een zonnetje! Twee nieuwe zuigers,[…]

Breekkabel bevestigen VW Tiguan 2013

Hallo, Ik heb onlangs een Volkswagen Tiguan uit 2[…]

Golf 5 GTI 77-RF-PL

Ik was de 1e eigenaar van deze auto en zag dat de […]

50/18 op een auto leggen die standaard 55/18 heeft[…]

Waarop baseer je een hoog verbruik? Tank vol gegoo[…]

Nieuwe firmware 1969 Golf 8

meteen naar 1969 vanaf 18xx