VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door shabjo
#2095199
ik was gisteren naar huis aan het rijden op auto strade tegen een constante snelheid ven 170km/u

na ongeveer 20 km 170 km/u rijde begon me auto in te houden dus ik vertraag naar 90 km/u en wil trg optrekken gaat die geen meter meer vooruit :o heb contact uitgelegd opnieuw gestart en aales was trg normaal maar toch wil ik wel weten wat hier de oorzak van was
Gebruikersavatar
door shabjo
#2095333
erikbloemberg schreef:ik zou ff een andere n75klepje monteren
ja nu je het zegt zou wel goed kunnen wat kost dat ding ongeveer?
en nog een vraagje als ik grotere intercooler plaats ga ik meer pk: newtons hebben?
Gebruikersavatar
door shabjo
#2095341
KaRaKaN schreef:Grotere intercooler ga je geen drol van merken.
oke andere dingen die ik kan doen om vlotter te gaan (is al gechipt heeft nu 150 pk) maar vindt het nog redelijk sloom
door Fastmarc
#2095583
originele intercooler van een TDI is qua koelvermogen erg goed
pas als je erg veel vermogen eruit wil halen is een grotere nuttig (FMIC )

grote intercooler houd wel bij hoog vermogen , en lange tijd hoge snelheden .
dat de inlaatlucht temperatuur lager blijft , waardoor de motor beter zijn vermogen vasthoud

maar meer vermogen door een grotere intercooler NEE dus
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2115242
Begin eens met rijdend uitlezen en kijken of er storingen instaan..

N75 gaat wel vaker kapot, maar bij turbodruk problemen is bij de 110 pk vaak het stelmechanisme in de turbo dat vast hangt waardoor dit ontstaat!

Je kan de N75 ook aansturen, ook de druk moet dan varieren met +/- 0,4 Bar.

N75 kost een € 130,-

Heb nog een grotere turbo liggen voor je motor, komt van een passat..Moet je wel weer de ECU laten aanpassen.
Gebruikersavatar
door Axel
#2117587
Klinkt ook wel een beetje als defecte luchtmassa meter (LLM)

Heb zelf ook gehad met m'n 110pk tdi'tje... af en toe hield hij in en trok voor geen meter meer op en idd max snelheid van een kleine 100km/h..

Mocht de LLM defect zijn; tip: zoek naar een PIERBURG (mercedes) is precies hetzelfde, echter ze kosten de helft in vergelijking met de originele VAG-versie.

Succes met het oplossen van het probleem...

Grtz Alex ;)
Gebruikersavatar
door shabjo
#2168327
Axel schreef:Klinkt ook wel een beetje als defecte luchtmassa meter (LLM)

Heb zelf ook gehad met m'n 110pk tdi'tje... af en toe hield hij in en trok voor geen meter meer op en idd max snelheid van een kleine 100km/h..

Mocht de LLM defect zijn; tip: zoek naar een PIERBURG (mercedes) is precies hetzelfde, echter ze kosten de helft in vergelijking met de originele VAG-versie.

Succes met het oplossen van het probleem...

Grtz Alex ;)
ja der hebbe mij dr da nog gezegt vn de luchtmassa meter te vervangen,
pierburg kan ik die dan gwn halen bij een mercdes verdeler of niet en van wat type mercedes komt die LMM??
gratz
Gebruikersavatar
door shabjo
#2176132
MK2-VRT schreef:Is het nog niet opgelost :SCRATCH:

Maak nu gewoon eens rijdend een log..Als de luchtmassa er laag is, weet je al ongeveer hoelaat het is..Als dat goed is, heeft vervangen geen ( niet veel ) zin.
heb gisteren eens luchmassa afgekoppeld en zo eens met gereden ging egt niemeer vooruit dus luchmassa meter is het niet. maar toen ik tg even onder de kap bezig was heb ik paar onderdruk darmpjes losgemaakt en trg vastgemaakt en toen ging al een pak beter dus volgens mij gewoon al die onderdruk darmpjes een vervangen :D
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#2176135
Vacuumslangetjes moet zowiso in orde zijn en mogen niet lekken..

Maar toch, de LMM's zijn vaak al jaren oud, dus ook al zou hij nog goed lopen, op den duur gaan ze anders ( minder ) meten, wat ook in vermogens verlies kan lijden, misschien zonder dat je het in de gaten hebt.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]