VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door VWUNI
#2000849
hoi allemaal,

heb m`n polo 1.4 uit 2001 toch maar ingeruild. Als je eenmaal Golf gewend bent wil je niks anders meer. Dus...........morgen mag ik hem gaan halen bij vd Udenhout een Golf V, 1.6 FSI, automaat uit 8/2006 met schuifkanteldakuit, climatronic etc. etc. Heb reeds een hagelnieuwe set, originele 18 inch Vancouver velgen met 225-40/18 Continentals klaarliggen :E

Alleen zit er in de Golf een vak in het dash voor een gewone radio :( Nu wil ik hier een RNS 510 in laten plaatsen. Hierover heb ik een aantal vragen:

- gaat dit passen (kabeltechnisch / cambus etc. etc.)
- wat moet er allemaal gebeuren om dit te laten werken?
- wat gaat me dat ongeveer kosten +/-
- en weet een van jullie een goede leverancier/installateur in de omgeving Den-Bosch / Eindhoven?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden;

Greetz John
Bijlagen:
Golf V.jpg
Golf V.jpg (44.62 KiB) 1030 keer bekeken
door RayenMK5
#2000934
Er hoeft niks te gebeuren je koopt een RNS en zet hem erin. Neem alleen geen C versie anders zit je met een lege accu na loop van tijd. Alhoewel ik wel een C versie erop kan zetten zonder dat je accu leegloopt. Voor de rest moet je bijna naast je auto slapen als je niet wilt dat hij eruit wordt gestolen ;)

Leveranciers van die dingen genoeg, koop er wel 1 met een bon ivm verzekering (niet dat je veel zekerheid geeft bij de verzekering maargoed)

Mocht je een goede installatie willen PB maar
Gebruikersavatar
door Antera
#2001020
RayenMK5 schreef: Voor de rest moet je bijna naast je auto slapen als je niet wilt dat hij eruit wordt gestolen ;)
vooral dit is iets om goed over na te denken. Heb 2 vrienden die hem elke dag uit hun auto halen omdat ze al eens gestolen zijn. Verder even zoeken en een euro of €400 ben je al snel kwijt voor een RNS
door RayenMK5
#2002057
Sommige mensen vinden het niet mooi dat je van die dingen ziet in je dashboard en halen hem liever eruit. Eruit halen is zo gebeurd, zie je niks van.

Maargoed ieder zijn ding. Als ze het willen hebben en ze krijgen hem niet, heb je zelfs kans dat ze hem beschadigen dus.
Gebruikersavatar
door Antera
#2002255
Ja er zijn er meer dan je denkt die hem verwijderen. en heel makkelijk en stelt niks voor een grote stekker :tu:
Gebruikersavatar
door arno
#2002547
Antera schreef:Ja er zijn er meer dan je denkt die hem verwijderen. en heel makkelijk en stelt niks voor een grote stekker :tu:
maar je moet de kappen ook verwijderen!
door Oemtuning
#2002646
dat is idd wat ik ook aan denk, die plastic kappen gaan echt wel begeven als je elke dag in en uithaalt

ik en mijn wederhelft hebben ieder een golf 5 met een rns 510 maar elke dag in en uit is meer breken dan het je lief is hoor.

en ja ben wel eens dat die 4 ronde pennen niet echt om aan te zien is...laat staan de navi lock echt wel boombastic...

volgens mij heeft jvc een afneembare front
door RayenMK5
#2002751
Nee maar als je het zo aanpakt dat je het bovenste gedeelte niet vastmaakt en die voorplaat ook niet dan kan je elke keer het bovenste gedeelte omhoog wippen en zo voorplaat weghalen en zo de RNS eruit halen. Zo doet mijn broer het elke keer.

Ik heb er ook andere schroeven in gedraaid.
Gebruikersavatar
door VWUNI
#2003997
Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. hmmm die RNS 510 lijkt me dus geen verstandige keuze.
Past een RCD 310 in een Golf 5 van augustus 2006 :SCRATCH:

Greetz John
door RayenMK5
#2004381
De RCD past er zeker ook in. De RNS is wel een mooi systeem, als je auto in de garage staat is het geen probleem. Er zijn opties om het te voorkomen, maar goed dat is je eigen keus.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]