VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1992015
Beste forummers!

Sinds afgelopen dinsdag is mijn Golf IV een scheur in de ruit rijker..
Nu moet er dus een nieuwe ruit in komen alleen zit ik met een paar vragen:

-Zijn er verschillende type ruiten voor Golf IV?
Nu zit er gewoon een "normale" in maar leer ook dingen over zonnewering en blauw/groen tinten..
Iemand die hier meer info over heeft? Of hoef ik me hier geen zorgen over te maken?

-Hoe zit het met de verzekering? Lees namelijk vanalles maar ben er niet zo thuis in..
Golf is WA Casco verzekerd met bonus/no-claim bescherming en inzettende verzekering.
Als ik het goed begrijp gaat het me een deel van eigen risico (125E) kosten, kost het me geen trede en ga ik niet omhoog in me polis?

Alvast bedankt natuurlijk!
#1992018
naar een goed glasbedrijf gaan, kopie groene kaart, ruitje erin en klaar wegrijden maar :tu:
Overal lees je eigen risico van 150 of 100 euro etc.. Ik heb het ook maar nog NOOIT voor betaald.
Dat regelt het glas bedrijf voor je. Vorig jaar in zeeland nog een nieuwe raam laten plaatsen in mijn 4.
Nog nooit eigen risico voor betaald. Het kost je zeker geen trede etc. Er veranderd niks voor je :tu:
#1992020
maikel_rox schreef:Beste forummers!

Sinds afgelopen dinsdag is mijn Golf IV een scheur in de ruit rijker..
Nu moet er dus een nieuwe ruit in komen alleen zit ik met een paar vragen:

-Zijn er verschillende type ruiten voor Golf IV?
Nu zit er gewoon een "normale" in maar leer ook dingen over zonnewering en blauw/groen tinten..
Iemand die hier meer info over heeft? Of hoef ik me hier geen zorgen over te maken?

-Hoe zit het met de verzekering? Lees namelijk vanalles maar ben er niet zo thuis in..
Golf is WA Casco verzekerd met bonus/no-claim bescherming en inzettende verzekering.
Als ik het goed begrijp gaat het me een deel van eigen risico (125E) kosten, kost het me geen trede en ga ik niet omhoog in me polis?

Alvast bedankt natuurlijk!
Je heb een normaal raam, en een raam met raamband. Wanneer je WA+ verzekerd bent betaal je de helft van je eigen risico. Het één en ander moet ook op je groene kaart staan. Daar moet ook opstaan als je ruitschade verzekerd hebt.
#1992205
Dat boeit niet volgens mij. Je hebt overigens wel verschillen in de ruit hoor. Zoals gezegd met of zonder raamband maar er zijn ook verschillende tinten.

De helft van het eigen risico moet je overigens echt wel betalen hoor. Ik heb laatst in mijn Golf V een nieuwe raam laten zetten door Carglass en dan tik je 7 tientjes af.
#1992298
Dat ligt gewoon puur aan voorwaarden van je verzekering. Vaak bij goedkope verzekeringen heb je meer eigen risico.

Op je groene kaart staat ook vaak info. Bijvoorbeeld een schade garant logo. Als je met je schade naar een schade garant bedrijf gaat krijg je korting op je eigen risico. Ook voor ruiten geldt dit. Dus Carglass, autotaalglas etc.

Maar je kunt altijd bij je dealer terecht. Bij mijn werkgever geven ze aan dat alle klanten bij ons de auto moeten brengen. Zo wordt er altijd het juiste raam geplaatst. Eigen risico wordt dan betaald door de dealer.
#1992370
Medewerker van Carglass meldde mij dat zij een goedkeuring van de verzekering moeten hebben wanneer het een spontane scheur is. Volgens hun was dit een "ander hokje bij de verzekering"
Moet ook ff terug bellen om een contactpersoon op de geven die toestemming heeft gegeven..

Ben benieuwd, afspraak staat in ieder geval voor zaterdag gepland, zou 62,50 gaan kosten.
#1992880
Ik heb vorige jaar bij GlasGarage mijn voorruit laten vervangen die door de hitte in de zomer doorgescheurd was. Ik heb niks hoeven te betalen, het enige nadeel was dat ik op dezelfde trede bleef ivm de vervanging van de voorruit. Toen was ik nog verzekerd bij Centraalbeheer, hoefde dus ook geen eigen risico etc te betalen en ben ook WA+ verzekerd.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]