VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Xizer
#1990765
MONDY schreef:wat ik bedoel te zeggen is simpel gezegd dat 4000 euro weggegooid geld is voor een golf 4 SDI zonder opties, inruilwaarde/restwaarde van zo een auto is bijna niks meer.
Hij heeft volgens mij al 3 keer gezegd dat ie de wagen voor €3100.- + een jaar garantie kan kopen... Lijkt me gezien de KM-stand niet veel te veel!
Gebruikersavatar
door MONDY
#1990766
Xizer schreef:
MONDY schreef:wat ik bedoel te zeggen is simpel gezegd dat 4000 euro weggegooid geld is voor een golf 4 SDI zonder opties, inruilwaarde/restwaarde van zo een auto is bijna niks meer.
Hij heeft volgens mij al 3 keer gezegd dat ie de wagen voor €3100.- + een jaar garantie kan kopen... Lijkt me gezien de KM-stand niet veel te veel!
dude of jij begrijpt MIJN punt niet of je wilt het niet begrijpen.
Heb ook Gelezen dat hij voor 3100 incl. garantie kan kopen ben nie blind ;)

lees eens goed wat ik schrijf :ZZZ:

een SDI voor dat geld is gewoon TE DUUR
ook al zou die 40k op de teller hebben.
Gebruikersavatar
door Vladi
#1990792
nieckv schreef:
Vladi schreef:Zou toch lekker naar een TDItje zoeken, mensen die ik ken die een SDi hebben gehad zeiken of over het vermogen of zijn toch al bejaard.
Haha :D Ik moet eerlijk bekennen dat de twee SDI's die bij mij in de buurt staan ook gereden worden door oude mensen (60+ers). Maargoed, het beste ga ik gewoon even langs om te kijken/rijden, dan weet ik hoe het 'aanvoelt'. Ik heb hiervoor een Focus TDCI gehad uit 2007. Helaas 2 maanden terug total loss met een behoorlijke vaart tegen een boom gereden, ben inmiddels gelukkig weer voor 90% gerevalideerd. Hierdoor interesseert mij hard rijden echt niet meer. Heb liever dat er een bullbar op zit, dan 20 extra pk's ;)
Vermogen went snel :tu:
door Xizer
#1990884
MONDY schreef: dude of jij begrijpt MIJN punt niet of je wilt het niet begrijpen.
Heb ook Gelezen dat hij voor 3100 incl. garantie kan kopen ben nie blind ;)
Hey hey vriend, niet meteen zo vijandig hoor. Ik kan er ook niks aan doen dat je de RDW discussie hebt verloren en dit niet toe durft te geven in het topic. Maakt ook niet uit verder joh...

MONDY schreef:een SDI voor dat geld is gewoon TE DUUR
ook al zou die 40k op de teller hebben.
Nee denk ik niet. JIJ vind het misschien teveel geld voor wat je ervoor terugkrijgt maar €3100,- euro voor een SDI, rekening houdende met de gunstige KM-stand / bouwjaar / feit dat de auto's in belgie zowieso wat goedkoper zijn en het jaar garantie dat er gegeven wordt is een nette prijs.
Gebruikersavatar
door Vladi
#1990886
Xizer schreef:
Hey hey vriend, niet meteen zo vijandig hoor. Ik kan er ook niks aan doen dat je de RDW discussie hebt verloren en dit niet toe durft te geven in het topic. Maakt ook niet uit verder joh...
Zit je hoog he?

:LOL:
door Xizer
#1990892
Pfff sjei oet sjei oet! Ben er vannacht badent in het zweet van wakker geworden!
door nieckv
#1990932
Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk wat hij aan een bepaald type wilt uitgeven. De prijs van Golfjes ligt over het algemeen in België hoger heb ik het idee. Zit zo nu en dan eens op Nederlandse websites te kijken, en daar kom je wel nettere tegen. Echter allemaal wel met hele hoge kilometerstanden (> 250k). Dat is in België wat minder het geval.

Algemene vragen:
- Kan ik eenvoudig zien of de raammechanismes al een keer zijn vervangen voor ijzeren?
- Is het eenvoudig om een koplampje of achterlichtlampje te vervangen?
- Hoe test ik het beste de versnellingsbak? Een paar keer in z'n twee optrekken? Of slaat hij dan af ;)
Gebruikersavatar
door MONDY
#1991071
Xizer schreef:
MONDY schreef: dude of jij begrijpt MIJN punt niet of je wilt het niet begrijpen.
Heb ook Gelezen dat hij voor 3100 incl. garantie kan kopen ben nie blind ;)
Hey hey vriend, niet meteen zo vijandig hoor. Ik kan er ook niks aan doen dat je de RDW discussie hebt verloren en dit niet toe durft te geven in het topic. Maakt ook niet uit verder joh...

MONDY schreef:een SDI voor dat geld is gewoon TE DUUR
ook al zou die 40k op de teller hebben.
Nee denk ik niet. JIJ vind het misschien teveel geld voor wat je ervoor terugkrijgt maar €3100,- euro voor een SDI, rekening houdende met de gunstige KM-stand / bouwjaar / feit dat de auto's in belgie zowieso wat goedkoper zijn en het jaar garantie dat er gegeven wordt is een nette prijs.

vijandig? waar zie jij dat of verbeeld het je je weer?
RDW discussie is nie verloren; heb dat zelf meegemaakt en ik sta pal achter me standpunt.

Jij vind een sdi zonder opties van 3100 euro goedkoop ?
enige smiley wat hierbij past is: :lollen:
Gebruikersavatar
door stefan089
#1991145
Er wordt toch niet gezegd dat hij hem goedkoop vindt? Hij vindt het een nette prijs, en daar sluit ik me bij aan.
Kijk eens rond op internet wat ze ongeveer moeten opbrengen van 2001. Ik vraag me ook af hoe veel je er nog kan vinden met 156.000 km (er vanuitgaande dat dit aantoonbaar is). En natuurlijk vind je ze wel voor de helft van de prijs, maar dan hebben ze wel 3 keer zo veel gelopen!

Dit lijkt me een oneindige discussie, en volgens mij heeft nieckv zijn keuze al gemaakt.
door nieckv
#1991158
stefan089 schreef:Er wordt toch niet gezegd dat hij hem goedkoop vindt? Hij vindt het een nette prijs, en daar sluit ik me bij aan.
Kijk eens rond op internet wat ze ongeveer moeten opbrengen van 2001. Ik vraag me ook af hoe veel je er nog kan vinden met 156.000 km (er vanuitgaande dat dit aantoonbaar is). En natuurlijk vind je ze wel voor de helft van de prijs, maar dan hebben ze wel 3 keer zo veel gelopen!

Dit lijkt me een oneindige discussie, en volgens mij heeft nieckv zijn keuze al gemaakt.
Kilometerstand is aantoonbaar met officiële "Carpass", dus dat zit wel goed. De keuze was ook al voor 80% gemaakt dat het een SDI zou gaan worden, ik wilde echter alleen een aantal vragen beantwoordt zien worden. Dit is deels gebeurd. Dus nogmaals; een sommatie van mijn vragen.

Kernvragen:
- Wat zijn de belangrijkste punten om naar te kijken bij een testrit met een SDi?
- Zijn er nog handige testjes om uit te voeren, waaruit simpel kan blijken of iets snel aan vervanging toe is of niet?
- Ik lees nogal wat slechte verhalen m.b.t. de versnellingsbakken van de SDi; waar of fabel?
- Hoe test ik het beste de versnellingsbak? Een paar keer in z'n twee optrekken?
- Kan ik eenvoudig zien of de raammechanismes al een keer zijn vervangen voor ijzeren?
- Is het eenvoudig om een koplampje of achterlichtlampje te vervangen?

Als jullie hier antwoorden op weten, graag! :tu:
Gebruikersavatar
door mark_almelo
#1991161
nieckv schreef:Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk wat hij aan een bepaald type wilt uitgeven. De prijs van Golfjes ligt over het algemeen in België hoger heb ik het idee. Zit zo nu en dan eens op Nederlandse websites te kijken, en daar kom je wel nettere tegen. Echter allemaal wel met hele hoge kilometerstanden (> 250k). Dat is in België wat minder het geval.

Algemene vragen:
- Kan ik eenvoudig zien of de raammechanismes al een keer zijn vervangen voor ijzeren?
- Is het eenvoudig om een koplampje of achterlichtlampje te vervangen?
- Hoe test ik het beste de versnellingsbak? Een paar keer in z'n twee optrekken? Of slaat hij dan af ;)
Zijn kilometerstanden je zo belangrijk dan?? Auto's van tegenwoordig kunnen dit gemakkelijk hebben als er normaal mee omgegaan is hoor ;) Achterlicht vervangen stelt niks voor. Koplampen moest dacht ik de voorbumper gedemonteerd worden (moet iemand hier ff bevestigen)

Versnellingsbak valt weinig aan te testen, Alle versnellingen proberen en dan hoor/merk je wel heel snel of die goed is of niet.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1991190
nieckv schreef:
stefan089 schreef:Er wordt toch niet gezegd dat hij hem goedkoop vindt? Hij vindt het een nette prijs, en daar sluit ik me bij aan.
Kijk eens rond op internet wat ze ongeveer moeten opbrengen van 2001. Ik vraag me ook af hoe veel je er nog kan vinden met 156.000 km (er vanuitgaande dat dit aantoonbaar is). En natuurlijk vind je ze wel voor de helft van de prijs, maar dan hebben ze wel 3 keer zo veel gelopen!

Dit lijkt me een oneindige discussie, en volgens mij heeft nieckv zijn keuze al gemaakt.
Kilometerstand is aantoonbaar met officiële "Carpass", dus dat zit wel goed. De keuze was ook al voor 80% gemaakt dat het een SDI zou gaan worden, ik wilde echter alleen een aantal vragen beantwoordt zien worden. Dit is deels gebeurd. Dus nogmaals; een sommatie van mijn vragen.

Kernvragen:
- Wat zijn de belangrijkste punten om naar te kijken bij een testrit met een SDi?
- Zijn er nog handige testjes om uit te voeren, waaruit simpel kan blijken of iets snel aan vervanging toe is of niet?
- Ik lees nogal wat slechte verhalen m.b.t. de versnellingsbakken van de SDi; waar of fabel?
- Hoe test ik het beste de versnellingsbak? Een paar keer in z'n twee optrekken?
- Kan ik eenvoudig zien of de raammechanismes al een keer zijn vervangen voor ijzeren?
- Is het eenvoudig om een koplampje of achterlichtlampje te vervangen?

Als jullie hier antwoorden op weten, graag! :tu:
Waarom LEES je gewoon niet even terug, is al een paar keer beantwoord, maar hier stel je weer dezelfde vraag.
door nieckv
#1991209
MK2-VRT schreef:
nieckv schreef:
stefan089 schreef:Er wordt toch niet gezegd dat hij hem goedkoop vindt? Hij vindt het een nette prijs, en daar sluit ik me bij aan.
Kijk eens rond op internet wat ze ongeveer moeten opbrengen van 2001. Ik vraag me ook af hoe veel je er nog kan vinden met 156.000 km (er vanuitgaande dat dit aantoonbaar is). En natuurlijk vind je ze wel voor de helft van de prijs, maar dan hebben ze wel 3 keer zo veel gelopen!

Dit lijkt me een oneindige discussie, en volgens mij heeft nieckv zijn keuze al gemaakt.
Kilometerstand is aantoonbaar met officiële "Carpass", dus dat zit wel goed. De keuze was ook al voor 80% gemaakt dat het een SDI zou gaan worden, ik wilde echter alleen een aantal vragen beantwoordt zien worden. Dit is deels gebeurd. Dus nogmaals; een sommatie van mijn vragen.

Kernvragen:
- Wat zijn de belangrijkste punten om naar te kijken bij een testrit met een SDi?
- Zijn er nog handige testjes om uit te voeren, waaruit simpel kan blijken of iets snel aan vervanging toe is of niet?
- Ik lees nogal wat slechte verhalen m.b.t. de versnellingsbakken van de SDi; waar of fabel?
- Hoe test ik het beste de versnellingsbak? Een paar keer in z'n twee optrekken?
- Kan ik eenvoudig zien of de raammechanismes al een keer zijn vervangen voor ijzeren?
- Is het eenvoudig om een koplampje of achterlichtlampje te vervangen?

Als jullie hier antwoorden op weten, graag! :tu:
Waarom LEES je gewoon niet even terug, is al een paar keer beantwoord, maar hier stel je weer dezelfde vraag.
Als jij ook LEEST zie je dat ik DEELS erbij heb getypt. Ik som gewoon vragen op, mochten mensen nog iets er aan toe willen voegen. Als ik overigens terug wil lezen moet ik eerst door 2 pagina's bullshit over SDI vs TDI en over de prijs, hetgeen ik nooit om te gevraagd heb, maar kennelijk zoveel frustraties oproept, dat men en public hierover begint te spuien. :?
Gebruikersavatar
door MONDY
#1991241
er vast zo goed als niks aan toe te voegen, de slechte punten zijn allemaal al benoemd.
voor de rest is het net zoals bij elke auto, hoe voelt het als je erin rijd.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]