Optrekken.. Tja, je went eraan. Het zal niet vaak gebeuren dat je als eerst bij de stoplichten weg bent. van 0-80 gaat het lekker, van 80-120 gaat redelijk, maar als je 120 rijdt, en je geeft plankgas, dan gebeurt er weinig meer. Bij 165 is het afgelopen
Als je van stilstand de oprit op moet van de snelweg zul je toch vrij veel van het blokje moeten vragen. Ik trek hem dan altijd wat verder door in de 3 en de 4.
Ik snap dat een ARL blokje met standaard 150 pk lekker is, zit er ook vaak op te kwijlen als ik iemand zijn projecttopic lees, zou ik ook graag willen. De reden dat ik een SDI heb gekocht, zijn de volgende: ik ben een student, en ik rij veel. Ik wilde dus een betrouwbare auto met een dieselblokje hebben. Ik baalde ervan toen ik zag dat de Golf 4 TDI'tjes net boven de 1150 kg zitten. Ik vind de 250 wegenbelasting wat ik nu betaal al meer dan zat, dus ik vond het niet zinvol om het dan nóg duurder te maken.
Ik rij er nu bijna een jaar mee (28.000 km), en ik heb er nog geen spijt van gehad. Al heb ik van de zomer in Frankrijk (bultje op) wel af en toe ''had ik maar een AGR blok'' momenten gehad. Maar ach, op een gegeven moment moet je een keer tevreden zijn
Ben overigens geen bejaarde ouwe tak, maar een 22 jarige student