VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door WaldoIV
#1983640
Beste VW'ers, ik ben sinds vandaag eigenaar van een vagcom/vcds kabel met 10.64 software. Het is geen officiele versie maar ik heb mijn auto er al mee uitgelezen en het werkt allemaal prima. Ik heb nu een vraagje, zijn er speciaal mogelijkheden die met vagcom in te stellen zijn voor een golf 4?

Ik heb al op gerritspeek.nl gekeken maar veel dingen zijn volgens mij voor nieuwere modellen. Anti carjacking enzo heb ik al gezien maar lijkt mij niet nodig. Iemand verder nog ideeen over andere nuttige dingen die met vagcom te doen zijn?

Bedankt.
#1983721
Pas goed op met WAT je doet!

Je kunt een aantal dingen instellen zoals je zelf al zegt.

Ga bv eens naar 46 en klik op 07 Recode of 10 Adaption, dan geeft hij zelf al aan wat de mogelijkheden zijn als je de muis op de codering ( nummer houd )

Gasklep inleren e.d. kun je ook allemaal.

Maar verander niks, als je niet weet WAT je doet, anders kan het duur komen te staan.

Het is puur afhankelijk van welke auto en model je hebt wat betreft de aanpassingen.

Gr Stefan
#1983807
Bedankt voor de tip! Ik zal straks is ff gaan kijken wat ik in 46 allemaal kan instellen. ik snap dat je idd heel veel schade aan kan richten..

ik heb nog een vraag over de gasklep inleren, ik heb dat gister gedaan, maar ik zie niet waar ik naar de adaptiewaarden moet gaan om de basisinstelling in te voeren in kanaal 00.. Iemand een idee hoe ik daar kom? staat niet op gerritspeek. bedankt.
#1983849
Je zat al in kanaal 00, dan gewoon onderaan op - Switch to basic settings - drukken.

Die hoeft trouwens niet altijd, in sommige gevallen wel als het inleren niet gelijk lukt, en bij de ander moet je deze waarde even wissen of de storingen wissen in de ECU.

In 17 kun je ook nog vanalles aanpassen..Tankmeter 'ijken' lampjes aan / uit zetten, impulsen veranderen, service interval resetten / LL, etc..

Heb je al wat veranderd in 46 ? Daar kun je instellen dan met 1 druk op de AB alle deuren openen ipv 2x drukken, ook kun je instellen dan de deuren zelf op slot gaan als je gaat rijden, en ze weer openen als je de sleutel uit contact haalt.

Maar verander niks als je niet weet wat je doet!
#1983895
Ik heb op gerritspeek.nl gelezen dat je naar Adaptation moet gaan en dan kanaal 00 in moet stellen en dan save. Daarna weer het gasklephuis inleren door in 01 engine, dan 08 measuring blocks en dan group 98 go! Daarna switch to basis settings en dan weer terug naar measuring blocks en klaar is kees.

Ik hoop dat dit werkt want de auto loopt nu ongeveer 750 toeren stationair constant. Gasklephuis is schoongemaakt maar hij loopt hierdoor net iets te laag waardoor hij trilt. Als dit niet helpt dan stel ik hem handmatig hoger stationair.

Ik ga me er even in verdiepen allemaal! Bedankt :tu:
#1983901
Waldo,

Handmatig afstellen of met Vagcom zal niet gaan..

Je moet, als je in 98 zit en op Go drukt, ADP RUN zien verschijnen, als je niks ziet of hij breekt het schermpje af, dan is de procedure niet goed verlopen en moet je het herhalen.

Succes :tu:
#1984072
Ik zie gewoon adp run staan, eerst idle en daarna part throttle. verder heb ik de foutcodes gewist en zijn er nu in de hele auto geen foutcodes meer te vinden.

stationair toerental niet met vagcom of te stellen? Op gerritspeek.nl staat precies hoe het moet! Of werkt dat voor mijn golf 4 niet? Hij loopt als hij koud is rond de 900 constant en als hij warm is rond de 750 constant en dat is net iets te laag, dan gaat hij trillen. 900 lijkt mij perfect.
#1984264
ik merk als hij koud is en 900 loopt, dat hij dan bijna niet meer trilt, ook geen extra trilling als ik de achterruitverwarming aan zet of aan het stuur draai. Terwijl als hij warm is heel erg trilt met 750. Ik ga even kijken of het lukt. Gelijk ook ff de egr klep inleren, kan geen kwaad toch?
#1984274
inleren kan geen kwaad mits je het niet goed doet. Je kan ook de EGR dicht zetten voor 85% maar allemaal zaken die je echt moet weten wat je doet.

Welke aanpassingen mogelijk op golf 4:

1. anti carjacking
2. Verbruiksmeter indien aanwezig naar km/l
3. piep bij openen en sluiten ( alleen oem alarm)
4. Knipperlichten bij openen en sluiten
5. Snelheidsmeter aanpassen bij afwijkingen
6. Bezinemeter ijken als deze niet goed staat
7. ESP inleren indien aanwezig

en zo zijn er afhankelijk wat je erop hebt zitten wel wat mogelijk
#1984308
Bedankt voor de tips!!!

Ik heb net geprobeerd de EGR klep in te leren, werkt niet, komt denk ik omdat ik geen magnetische egr klep heb.

Stationair toerental kon ik veranderen, er stond dat ik een new value in kon typen, old value was 1181. Iemand een idee wat ik daar in moet type? Op gerritspeek staat dit: Kanaal 2: stationair toerental (idle speed)
Geen login nodig (?)
De waarde af-fabriek behoort 32768 te zijn (correspondeert met 903 rpm)
Vermeerder of verminder dit getal om het stationair toerental te veranderen.
#1985474
32768 is een vaste waarde, verander het eens met 100 meer en kijk wat hij doet, als hij uberhaupt wat doet.

Als je hem met 100 veranderd, zal het toerental met +/- 50 rpm stijgen.

Gewoon het getal veranderen, druk op test en kijk hoe hoog hij gaat lopen, vind je het oke, druk dan op Save.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]