VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Skoda
  • Gebruikersavatar
#1968691
Ben van plan om volgende week een kijkje te gaan nemen bij een Skoda OCTAVIA Combi 1.8T 20V, Wat zijn de punten waar ik echt op moet letten bij deze auto? Auto is uit 2001 en heeft 85.000 gelopen. Wat is bijvoorbeeld de vervangingsinterval van de distributie e.d?

Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken. :tu:
#1968765
Kijk dat is een goede aankoop. let wel op zijn veel leasebakken bij die het nodige hebben mee gemaakt. Ik heb er ook even naar moeten zoeken voor ik een goede gevonden had.

DE tijdsinterval voor de distributie is 90.000 of 5 jaar. is en redelijk kostenplaatje en als hij dicht bij die interval zit even babbelen of ze deze niet willen vervangen aangezien dit belangrijk is.

Let op als je de voorportieren open doet of de lampjes in de deuren werken. Probeer dit een aantal keer. Als een van de lampjes het dan niet doet dan is vermoedelijk het deurslot kapot.

De motor moet lekker soepel draaien zonder bijgeluiden. indien die dat heeft lekker laten staan. Had ik bij eentje.

Verder even controleren of de stoelverwarming werkt als deze aanwezig is

Regensensor indien aanwezig ook even testen.

En als er xenon op zit even kijken of deze goed werken of de motortjes ook functioneren

Maar ik denk dat het wel goed komt

Nog wel een tip. Kijk in het serviceboekje en zoek op waar hij in onderhoud is geweest en bel deze dealer op en vraag of er bijzonderheden aan de auto zijn gedaan in die tijd

Verder heb ik geen aandachtspunten gevonden of tegen gekomen.








Afbeelding
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]