VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door wikas
#1958684
Beste leden!

Ik kan via een vriend van mijn een golf 4 gti kopen. voor 3750 euro. Het is enige is wel dat er 230.000 km op de teller staat. Mijn vraag is dus, is dit km stand betrouwbaar voor een golf 4 gti? Ik weet wel dat bij een TDI het geen probleem is, voor zo'n kilomterstand. Maar hoe zit dit met een benzine 1.8t (GTI). Raden jullie het aan of eerder af?

Wikas
door wikas
#1958702
Ja, ik kan ook een 1.6 nemen rond de 150.000 maar ik heb begrepen, dat die blokken niet betrouwbaar zijn. Vandaar dat ik me afvroeg hoe dat zit als ik een 1,8t met 230000 km zou nemen. IK heb namelijk ook maar een budget van 4500 euro.

Wikas
door Xizer
#1958762
Het ligt er helemaal aan hoe met de auto is omgegaan, maar een GTI turbo die 230K gelopen heeft is erg veel. Moet je heel erg mee opletten!
#1960076
smurf92 schreef:230k is sws altijd te veel haha kijk eerder na 150k max

:SCRATCH: :SCRATCH: :SCRATCH: :SCRATCH: Zow hey jij hebt veel verstand van auto's.

Weet jij de staat van die auto? Een splinternieuwe kun je in 1000km ook kapot trappen hoor.

km. stand zegt mij totaal 0,0......Jha het onderhoud om de zoveel kilometer maar meer ook niet. De staat van de auto en hoe de motor loopt is 1000X belangrijker.
door wikas
#1960509
Okee, dus als ik goed begrijp, als de auto een volledige onderhuodshistorie heeft, zou het in principe geen probleem hoeven te zijn als de auto 240km heeft gelopen. Waarop moet je dan op zon auto letten, op welke kwalen?

Wikas
door Xizer
#1960748
Twee mensen hierboven zeggen dat het erg veel is voor een turbomotor en vervolgens roept iemand zonder het fatsoenlijk te onderbouwen dat km-stand niet uitmaakt en dan neem jij dat voor waar aan?

Succes met de koop! :tu:
door wikas
#1961291
Oke, Ik weet niet veel over auto's. maar mij gaat het meer om, of het verstandig is om een auto te kopen met 240k op de teller. Ik zie hier niemand zeggen: Jonge luister, koop het niet.. Er staat alleen je moet er mee opletten. Dus ja ik neem het wel aan. Daar is deze forum toch voor, voor advies? En trouwens jij zegt het zelf, ligt eraan hoe er met de auto mee is omgegaan.. Ma goed, ik kom er wel uit!
door Xizer
#1961348
Je hoeft ook niet veel verstand van auto's te hebben, het is gewoon een kwestie van logisch nadenken. Als je een auto hebt met veel KM's wilt gewoon zeggen dat alles langer aan slijtage onderhevig is geweest. En of je een auto nou aftrapt of niet, draaiende delen slijten toch wel. Misschien minder snel maar het slijt wel. Belangrijk in jouw geval is de turbo. Als deze kapotdraait gaat het je gewoon veel geld kosten...
door wikas
#1961397
Ja klopt! Daar heb je gelijk in. Ik ga er zeker mee opletten en bedankt voor je advies! Jullie zien mij hier binnenkort met een golf 4! hahaah
#1961671
Xizer schreef:Twee mensen hierboven zeggen dat het erg veel is voor een turbomotor en vervolgens roept iemand zonder het fatsoenlijk te onderbouwen dat km-stand niet uitmaakt en dan neem jij dat voor waar aan?

Succes met de koop! :tu:
Wat valt er te onderbouwen? Als een auto goed loopt, De versnellingsbak en koppeling ook is er niks aan de hand, En andere onderdelen hebben eigenlijk allemaal een interval van minder als 240.000km dus dat kan je ook met 150.000km vervangen als dat moet.

Rij zelf altijd met hoge km standen en nou joepie heb 1 Keer gehad dat mn versnellingsbak kapot ging, Maar als ik dan bekijk wat ik in die jaren heb uitbespaard door niet naar kilometers te kijken lach ik gewoon keihard om die revisie. We leven niet 30 jaar terug dat een auto max 150.000km meegaat hoor.
door Bluepower
#1961733
GTI blok kan prima 240k hebben. Belangrijkste is idd het onderhoud wat is gepleegd, welke kwaliteit olie is gebruikt, en hoe ermee is gereden.
Als het blok netjes draait, niet rookt/walmt, goed trekt, bak lekker schakelt en dat soort dingen, kun je hem prima kopen.
Wel zou ik je 1 advies geven: trek even de carter-pan eronderuit en vervang het zeefje van de olie-pomp, en gooi hem direct weer vol met goede kwaliteit olie hierna!
Gebruikersavatar
door Antera
#1961769
Een GTI kan zeker makkelijk die kmstand hebben mits deze goed is onderhouden juiste olie en andere zaken. En als het veel snelweg kmters zijn geweest dan heeft ie helemaal weinig te lijden gehad. Verder sluit ik me aan bij Bluepower
door juurne
#1992994
wikas schreef:Beste leden!

Ik kan via een vriend van mijn een golf 4 gti kopen. voor 3750 euro. Het is enige is wel dat er 230.000 km op de teller staat. Mijn vraag is dus, is dit km stand betrouwbaar voor een golf 4 gti? Ik weet wel dat bij een TDI het geen probleem is, voor zo'n kilomterstand. Maar hoe zit dit met een benzine 1.8t (GTI). Raden jullie het aan of eerder af?

Wikas
Ik heb de mijne 2 jaar geleden gekocht met 220 000km op de teller( wel goed onderhouden bij een officiële dealer) en heeft ondertussen al 240 000 km zonder noemenswaardige problemen. Belangrijk is inderdaad hoe de vorige eigenaar ermee heeft omgegaan. Ik heb vooraleer ik ging gaan kijken eens een topic geopend op autoforum.be ivm de aankoop van een Golf 4 GTI. Misschien heb je er nog iets aan:
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=41809

Moet wel zeggen dat ik een Golf 4 GTI wel wat tam vind, 150 pk is eigenlijk niet genoeg. De vorige eigenaar had hem nooit laten chippen, maar bij mij begint het toch serieus te kietelen. Enkel de hoge kmstand houdt me tegen. Iemand van hier ervaring met het chippen op hoge kmstand?
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]