VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1902770
Hoi,

Ik heb sinds een paar weken een golf 4 V6 4motion.
Nu zit er volgens mij een boordcomputer op. Tenminste op het scherm zie ik de minuten dat ik gereden heb. Maar nu vraag ik mij af of ik ook andere opties heb en hoe ik deze kan verwisselen.
Mijn vader heeft een Golf 6 waar op de ruitensproeier-hendel een knopje zit waar je de functies kan verwisselen van: aantal gereden tijd, aantal km brandstof in de tank, gemiddeld verbruik enz.

Weten jullie of ik deze functies ook heb? Of dat ik gewoon 1 functie heb: Aantal gereden minuten. :roll:

Alvast bedankt! :tu:

Groeten Bobby
Afbeelding
Afbeelding
#1902807
het dash wat in de auto zit hoort niet in je auto of ze hebben de MFD hendel vervangen voor een zonder ondersteuning voor de MFD.

Normaal gezien heb je aan de onderzijde van deze hendel en knopje zitten (reset) door deze kort in te drukken ga je naar 2 en dan heb je op de uiteinde nog omhoog en omlaag.

een van de 2 is in ieder geval niet zoals het hoort en ik verwacht de laatste want mijn inziens hoort deze wel bij en V6 4motion en hebben ze hem vervangen voor een verkeerde omdat die stuk was

dat verklaard dan ook waarom er deze waardes in blijven staan. De laatste instelling de ze hebben wer gegeven alvorens dat de hendel kapot ging

Afbeelding
#1903012
Antera schreef:gewoon ff nieuwe halen kost je de kop ook niet en meteen een goede.

http://www.boelm.nl/a-14921378/schakela ... 4b0953503h

35 euro
Thanks, morgen eff bestellen!
Zit trouwens nu te denken... Stel het is niet de hendel, dan kan het dus zijn dat de totaal aantal kilometers niet juist zou kunnen zijn... Heb wel NAPcheck gedaan op NAP.nl, maar heb nooit de echte kilimeterhistorie gezien :roll:

Weet iemand toevallig of een V6 4motion standaart uitgerust is met mfa??

:tu: :tu:
#1912703
ik had gisteren een klant met een V6 4motion en die had geen MFD. Ik hoop dus dat dat niet standaard zo is. :SCRATCH:

Bekleding van stuurkolomschakelaar uitbouwen

‒ →Bouten -1- eruit draaien.
‒ Greep voor hoogte- en lengteverstelling verwijderen.
‒ Schroeven -2-, -3- en -4- eruit draaien.
‒ Onderstuk van bekleding van stuurkolomschakelaar verwijderen.


Afbeelding


‒ Bovenstuk van bekleding -1- van stuurkolomschakelaar verwijderen

Afbeelding

Stekerverbinding -1- losmaken.
‒ Borgpennen -pijlen- ontgrendelen en terugstelring met sleepring van stuurkolomschakelaar lostrekken.
Deze afbeelding toont de terugstelring bij een wagen zonder elektronisch stabiliteitsprogramma -ESP-.

Wagens met elektronisch stabiliteitsprogramma "ESP"

Wagens met ESP zijn tevens uitgerust met stuurhoeksensor -G85. Deze is samen met de sleep- en terugstelring in een gemeenschappelijke behuizing ingebouwd.

De constructie en de werking van het ESP staat in zelfstudieprogramma nr. 204 beschreven.

Na montagewerkzaamheden aan de stuurkolomschakelaar moet de basisafstelling van sensor stuurhoek -G85 worden gecontroleerd =>blz. 48-14.

‒ Sensor stuurhoek -G85 uitbouwen.

Afbeelding

‒ Kunststof afdekking -1- boven de breekbouten uitbouwen.
‒ Kabelbinders losmaken.

Afbeelding

‒ Bout van stuurkolomschakelaar losdraaien en stuurkolomschakelaar verwijderen.
Bij wagens met automatische versnellingsbak moet bovendien de vergrendelingskabel voor de uittrekblokkering van de contactsleutel worden losgehaakt

Afbeelding
#1933951
misschien even resetten inderdaad maar vrees van niet. Misschien hebben ze toch een ander klokkenpaneel in jouw auto geplaatst van een andere golf met het idee dat het dan zou werken. Ook weer lastig te zeggen want dan hebben ze hem ook omgeprogammeerd en de kmstand mee overgenomen.

het dash heeft zo ie zo meerdere functies alleen moet ik daar eens induiken of het misschien zo is dat het geprogrammeerd moet worden al ben ik dit nog niet eerder tegen gekomen of misschien ondersteund de auto het dash niet.

Laat hem eens uitlezen anders en kijk wat voor storingen er boven komen want er moet vast wel iets in staan denk ik
door jensw
#1939161
Je hebt zo te zien ook geen (aangesloten) buitentemperatuursensor. Dat je display niet reageert op de knoppen, zal wel te maken hebben met het feit dat er origineel geen MFA in deze auto zat en het kabelboompje voor de knoppen/temperatuursensor ook niet aanwezig is.
Waarschijnlijk dus een kwestie van een kabelboompje op de kop tikken (sloop) en ff aansluiten.
#1939166
je zou ff gauw kunnen tjecken of in de voorbumper, in het onderste linkse rooster (vanuit de auto gezien) een sensor zit geklemd, zo niet dan heb je geen buitentemp.sensor.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]