VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1937187
Wie kan mij advies geven voor het vervangen van de bougies van mijn Golf 4. Hiervoor moet het halfronde deel (inlaat) wat boven de bougies zit gedemonteerd worden. Graag duidelijke omschrijving of tekening hoe ik dit kan doen.
Laatst gewijzigd door hawkeye op 20 nov 2011 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
door Arnout
#1937193
je kan hem laten zitten. Bougies losdraaien met een sleutel en dan een slang erop, verder losdraaien met die slang en eruit halen en dan ook met die slang de nieuwe erin draaien en dan weer vastzetten met de sleutel.

De slang is flexibel dus zo kan je heel makkelijk die bocht maken en het laatste stukje is met een sleutel te doen ;)

beetje priegelen maar scheelt een hoop extra werk ;)
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1937203
Moet je wel een sleutel hebben die bij de bougies kan komen. heb wel een bougiesleutel met een kniegewricht, maar dat gaat niet lukken, het zwarte deel wat boven de bougies zit moet er wel af kunnen, dit maakt het de- en monteren van de bougies een stuk makkelijker.
Gebruikersavatar
door Antera
#1937364
handig als we weten over wat voor auto we praten :tu:
Gebruikersavatar
door NielsED30
#1937392
Hij bedoeld welke motor natuurlijk......

Maar ik vermoed een 1.6 SR want dan moet je idd tussen je inlaatspruitstuk door. De dealer heeft hier een speciale trekker voor om de bougiekapjes eraf te halen, en dan met een bougiesleutel met draaibare kop kan je zo tussendoor de bougies los en vast draaien.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1937399
Het is een 1.6 (had ik er wellicht bij moeten vermelden). Kun je het inlaatspruitsuk demonteren om bij de bougies te komen, of moet je gebruikmaken van speciaal gereedschap?
#1937413
Ik zou het inlaatspruitstuk niet loshalen. Dan zou ik eerder een poging wagen bij de dealer of je het gereedschap even mag lenen. Het kan wel met een tang of schroevendraaier oid maarja dat is kutten en er is meer kans om iets te slopen..
#1938705
Ik heb zelf ook bij de dealer het gereedschap geleend. Ik heb zelf een Golf IV 1.6 SR, en het spruitstuk kan je gewoon laten zitten. Wel even oppassen dat je de bougiekabels niet breekt want die kunnen broos zijn als ze al aan de oude kant zijn.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]