VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1916379
Goeie dag,

Ik heb de achterspeakers in versgemaakte gaten gegooid, in de hoedenplank,

nu is de vraag aangezien er geen kabel (aansluiting) licht
Is er enige voorbereiding voor achterspeakers? of moet ik het contactblokje van de auto naar de radio aanpassen? of is er ergens een blokje onder t dashboard waar ik kabels voor achterspeakers in kan drukken? of hoe en wat??

gr Ruben
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1916382
Rubenhaan schreef:Goeie dag,

Ik heb de achterspeakers in versgemaakte gaten gegooid, in de hoedenplank,

nu is de vraag aangezien er geen kabel (aansluiting) licht
Is er enige voorbereiding voor achterspeakers? of moet ik het contactblokje van de auto naar de radio aanpassen? of is er ergens een blokje onder t dashboard waar ik kabels voor achterspeakers in kan drukken? of hoe en wat??

gr Ruben

Golf 3 uit 96 met (volgens mij standaard voor elke golf 3) 4 speakers voorin.. die niet op achter aangesloten staan, als je met radio het geluid naar achter draait..
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1916390
willemvansoeren schreef:nee kabel moet je zelf naar achter leggen.
Maar moet ik t stekker blokje dan aanpassen? Aangezien er geen kabel aanzit zal deze ook loos omdat contact blokje zitten die 2 blokjes 1 voor voeding en de ander voor de speakers.. Zal die dan loos wezen? En moet ik die dus afknippen en nieuw leggen?
Gebruikersavatar
door HenkieV
#1919074
Bij mijn mk3 heb ik zelf kabels gelegd vanaf de radio naar achteren.. Zit in de meeste gevallen geen voorbereiding voor. Kijk even op welke polen van de stekker het signaal van de achterspeakers komt(handleiding radio of een ander schema). Als daar geen kabels aanzitten zul je ze er zelf aan moeten maken.

tip: Bij de meeste radio's zit er een soort converter tussen de radio en de DIN stekkers. Als je je speaker kabels daarvan aftapt kun je de DIN stekker van je auto in de originele staat houden.
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1919104
Ik heb de auto stekker die niet was voorbereid op achterspeakers gewoon van die alu contacten bij dat blok in gedrukt zodat mijn radio contact met de 6 speakers en idd een draadje getrokken,

Maar t werkt al een paar dagen dus iig bedankt:D
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]