VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1913666
Besten,

Ik ben in bezit van een golf 1 van 1983 met 1.6 diesel blok erin. Ik heb de remmen aangepast omdat er binnenkort een 1.9 tdi word gemonteerd. voor heb ik geventileerde schijven met cabrio rembekrachtiger en hoofdremcilinder.

Maar nou heb ik de volgende probleem. Mijn remlichten branden niet als ik de rempedaal indruk. Bij de pedalenbox heb ik geen remlichtschakelaar en bij de hoofdremcilinder heb ik alleen een stekkertje wat op de reservoir zit maar denk eigenlijk niet dat dit het is.

Weet iemand op het forum hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat mijn remlichten het wel doen??
#1913672
Je praat over dat stekkertje bij je hoofdrem cilinder..Daar zal deze standaard gezeten hebben.

Als de hoofdremcilinder die je nu hebt, geen aansluiting ervoor heeft, kom je er alsnog ene bij het pedaal aan het maken, anders zit er niet veel anders op.

Zet hem maar eens op contact en verbind de 2 kabels door van de stekker, nu zullen de remlichten wel werken.

Gr Stefan
#1913717
cabriohoofdremcilinder heeft geen remlichtschakelaar erop normaal remschakelaar bij pendalen, terwijl originele hoofdremcilinder een drukschakelaar erop heeft. zou dat kunnen?
#1913819
pinow_andela schreef:cabriohoofdremcilinder heeft geen remlichtschakelaar erop normaal remschakelaar bij pendalen, terwijl originele hoofdremcilinder een drukschakelaar erop heeft. zou dat kunnen?
Dat zei ik toch al..Vandaar even de kabels doorverbinden om te kijken of ze dan wel branden, zo ja, dan toch zelf een schakelaar erbij maken, anders word het lastig.
#1913888
MK2-VRT schreef:Mike,

Die oude hadden hem ook nog bij de hoofdremcilinder zitten.. :tu:

Dat is waar. Duz gewoon ff 2 draadjes trekken en klaar. :tu:
#1914257
Ik heb geen stekkertje bij mijn cilinder.
dus moet een remlichtschakelaar monteren bij mijn pedaal.
hoe doe ik dit precies?
en passen een schakelaar van een golf 2/3 ook?

bedankt voor jullie intresse en hulp.

gr
#1914500
Ik zou even langs de sloop fietsen, kun je je daar bij een golf 2 / 3 / polo / ibiza / cordoba de stekker afknippen, en kun je tevens de schakelaar eruit halen..Monteer die bij jou, trek een paar kabels naar je bestaande draden, soldeer ze aan elkaar en de boel werkt mooi zoals het hoort.

Gr Stefan
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]