VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1913860
1e vraag heeft iemand toevallig een lijst met alle golf 3 opties? heb licht zitten zoeken maar nog niet gevonden maar voor mn golf 2 kon ik deze zo vinden..

Maar ben nu de eigenaar van een Golf 3 uit 96
overgenomen van een oudere man! die deze altijd netjes onderhield, En tot op heden altijd netjes een beurt had gegeven!

Echter nu van mij :D

Maar ik wil ik een 3e remlicht inbouwen, maar ik geloof dat er veel is voor bereid? is dit zo en is het nu dus allen kwestie van even naar de sloop en kabeltje halen of stekkertje of iets?
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1913898
hawkeye schreef:Ik heb nog een derde remlicht (niet origineel VW) liggen, nieuw in verpakking, deze kun je bevestigen tegen de rand boven de achterruit.

Ja ik had bij men golf 2 origineel 3e remlicht ingebouwd deze deruit gehaald en deze is exact hetzelfde als remlicht golf 3 dus die bouw ik in:p maar bedankt iig (kwam tevens uit een golf 2, maar heb bij een maat gekeken en is precies hetzelfde)
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1913900
Rubenhaan schreef:
hawkeye schreef:Ik heb nog een derde remlicht (niet origineel VW) liggen, nieuw in verpakking, deze kun je bevestigen tegen de rand boven de achterruit.

Ja ik had bij men golf 2 origineel 3e remlicht ingebouwd deze deruit gehaald en deze is exact hetzelfde als remlicht golf 3 dus die bouw ik in:p maar bedankt iig (kwam tevens uit een golf 2, maar heb bij een maat gekeken en is precies hetzelfde)

Maar het gaat mij om de aansluiting! bij mn 2 had ik m afgetapt van het originele remlicht links achter.. maar is dit niet voor bereid? dat is de vraag
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1913909
MK2-VRT schreef:Je kam hem gewoon aansluiten op je bestaande kabel van het remlicht. ;)

Ja kan ik hem erbij prikken? met een stekkertje? of bedoel je dat ik hem weer ouderwets moet aftappen? kabel door knippen? en 3e erbij aan sluiten?
Gebruikersavatar
door Rubenhaan
#1913936
golfje94 schreef:in de achterlichten zelf kan je hem erbij doen met een stekker. bij beide achterlichten is dat mogenlijk. origineel is het geloof ik de rechter (passagiers) kant.

Kijk!, dan word t vant weekend een rondje sloop op zoek naar dat stekkertje! en rubbertje voor rechts onder de laadklep die zit er bij mij niet:p of druk hem der bij links in ff kijken

Thanks Jo
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1913949
De plus zet je met een scotchblokje vast aan de plus van het remlicht. b.v. aan linkerkant, even meten met spanningszoeker, en de andere draad (massa), gewoon op een massapunt, achter het moertje waar je achterlichtunit mee vast zit.
Gebruikersavatar
door VarianTD
#1914899
Smeltverbinders zijn beter en zeker minder storingsgevoelig.

(Kroonsteen is ook mogelijk :LOL: )
Gebruikersavatar
door MK2EditionOne
#1916259
VarianTD schreef:Smeltverbinders zijn beter en zeker minder storingsgevoelig.
Jij snapt het :tu:
Het laatste vergeten we maar :mrgreen:

Het mooiste is natuurlijk in een stekker de stekkerverbinding met een uitdrukstift eruit halen en afknippen, een nieuwe monteren met een draad erbij en er weer indrukken :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]