VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door ThijsV
#1913271
hey forumgangers,

ik heb een vraagje in verband met mijn schroefset. ik heb in de zomer een schroefset eronder gezet en nu vroeg ik me af omdat het snachts kouder word en straks vorst en sneeuw. is het verstandig om de schroefset te behandelen met iets of moet ik hem gewoon goed schoon houden sneeuwvrij enz.

ps. heb een vmaxx extreme schroefset

gr. thijs
door Fect
#1913286
Ik doe altijd een likje koper vet op het onder de stel schroefring
Voorkomt oxideren en gaat hij stukke makkelijker omhoog en laag

Wel voor het verstellen even goed je schroefdraad schoonmaken met staal borstel om te voorkamen dat.er zand en steentjes tussen je schroefdraad komt
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1913327
Ik neem altijd moly-kote vet, draai hem eerst een stuk omhoog, maak de boel goed schoon en doe er wat vet aan, met name daar waar je stelringen dalijk blijven zitten smeer ik het goed in..

Je kan het helaas nooit helemaal verkomen, maar met vet ertussen doet het zeker wat positiefs.

Als je een setje hebt met kunstof / plastic stelringen, hoef je je geen zorgen te maken, daar gebeurt vrijwel niks mee en kan ook niet gaan vast oxideren na verloop van tijd.

:tu:
Gebruikersavatar
door lscholten
#1913329
goed schoonhouden als je ze versteld. Dus goed afborstelen met staalborstel. Daarna spuit ik ze altijd in met wd40 of iets wat daar op lijkt. En die van mij is naar 3 jaar pekelhappen nog steeds met de hand verstelbaar :tu:
Gebruikersavatar
door lscholten
#1913578
vergeet ze niet eerst goed schoon te maken. Want vet over korreltjes zand werkt niet. Dan heb je bij de eerste de beste keer verstellen je stelringen vast zitten in het zand :tu:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]