VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door goud
#1912771
Sinds een paar dagen ben ik in bezit van een golf 1
Nu zei iemand tegen me dat me 1 achterwiel wat scheef stond
Dat had ik dus niet gezien bij aankoop
Wat kan dat zijn ?
Kan je die stellen ?
#1912809
kijk even als je erachter staat of het veel verschilt met de andere zijde. Eventueel ook te doen met een waterpas tegen het wiel te zetten recht en dan met een rolmaat de afstand tot de band meten als het verticaal schuin is.
#1912846
is zelf te vervangen 2 bokjes eronder en met een paar bouten is alles los. Wat het kost is afhankelijk of je ergens en mooie achteras kan vinden en compleet of niet ( met remdelen ). denk dat je voor en €100 wel gesteld moet zijn
#1913014
Ik moet wel zeggen, ze lijken gauw scheef te staan. Zet je stuur eens recht, en span links en rechts eens een touwtje van voor naar achter dan zie je heel snel of je wielen recht staan. Camber is natuurlijk met een waterpas (waterpas houden) en rolmaat (afstand tot velgrand boven meten) te controleren. In Wintelre, omgeving eindhoven, staan nog 2 golfjes 1, met de assen er nog onder. Mits je steekasjes nog recht zijn is alles in een paar uur over geschroefd. ;)
#1913043
goud schreef:we praten hier over de achteras
dat had ik ook wel in de gaten :mrgreen:
ik bedoel te zeggen, als deze krom is, dan staan de wielen naar elkaar toe, of van elkaar af, en dat kan je controleren door 2 touwtjes naar voren te spannen evenwijdig aan de auto (die voor en achter even breed is) en dan te kijken of je achterwielen evenwijdig staan. Alleen als controletipje bedoeld ;)
#1913100
HarmV schreef:
goud schreef:we praten hier over de achteras
dat had ik ook wel in de gaten :mrgreen:
ik bedoel te zeggen, als deze krom is, dan staan de wielen naar elkaar toe, of van elkaar af, en dat kan je controleren door 2 touwtjes naar voren te spannen evenwijdig aan de auto (die voor en achter even breed is) en dan te kijken of je achterwielen evenwijdig staan. Alleen als controletipje bedoeld ;)
Goud doelde op steekassen die je opnoemde, en die zitten er niet op aan de achteras 8)
#1913125
MK2-VRT schreef:
HarmV schreef:
goud schreef:we praten hier over de achteras
dat had ik ook wel in de gaten :mrgreen:
ik bedoel te zeggen, als deze krom is, dan staan de wielen naar elkaar toe, of van elkaar af, en dat kan je controleren door 2 touwtjes naar voren te spannen evenwijdig aan de auto (die voor en achter even breed is) en dan te kijken of je achterwielen evenwijdig staan. Alleen als controletipje bedoeld ;)
Goud doelde op steekassen die je opnoemde, en die zitten er niet op aan de achteras 8)
Astap, asstomp, steekas was idd niet de goeie benaming :oops:
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]