VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Bigmarco
#1904763
Ik ben bezig een g60 van een corrado in een golf 2 in te bouwen, alleen kom ik niet helemaal uit met de kabelboom die in het motor compartiment moet worden aangesloten.

Heeft iemand een schema waar welke stekker moet komen?
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1905070
Waar kom je niet wijs uit dan ?

Als je de kabelboom eerst eens mooi legt zoals hij hoort te liggen, dan vallen de meeste stukjes van de puzzel al op de plaats.

Maak anders even een foto van de ontbrekende stekkers.
door Bigmarco
#1905810
Ik heb op internet 2 plaatjes gevonden van kabelbomen die wel op die van mij lijken en nummer bij degene gezet die ik nog moet plaatsen. Ik weet niet of je hieruit kan zien welke waar moet.

Maar volgens mij mis ik op mijn eigen kabelboom nog een aantal stekker, want ik heb er een paar losse draadjes tussen zitten.
252000.png
252000.png (50.63 KiB) 1608 keer bekeken
249000.png
249000.png (45.34 KiB) 1608 keer bekeken
Gebruikersavatar
door GTI_Venlo
#1908192
Ligt het niet eraan wat voor type golf 2 je hebt? Als je een golf 2 hebt met nieuwe zekeringskast kun je die er zonder problemen erin leggen en aansluiten.

Heb je oud type kabelboom word t een ander verhaal.. Dat weet ik ook nog niet hoe dat moet
Gebruikersavatar
door mano
#1908200
84'er, = oud type kabelboom. Er zal zullen dus wat draden (6stuks totaal) ''bijgemaakt'' moeten worden.

Als je een complete motorkabelboom hebt, zitten er 2 stekkers -ter hoogte van de parafaan- (voor het ruitenwisser systeem) 1 van 3, 1 van 4 aan elkaar. De uiteindes van deze 7 draden moeten bij de zekeringkast uitkomen.

Dan heb je een relais nodig welke de ECU gaat aansturen.

''je hebt over 6 draden, maar je benoemt er 7'' Dat klopt, de gele draad (OBD) vervalt.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1908346
Bij een oud type Golf 2 moet je ook de kabelboom van binnen hebben, van een corrado past niet ivm de schakelaars e.d.

Neem de tijd voor de kabelboom, vaak word er iets vergeten of verkeerd aangesloten en achteraf kun je je daardoor suf zoeken.
door Bigmarco
#1908597
Ik heb ook het complete systeem, de schakelaars zijn misschien niet hetzelfde maar de aansluitingen ervoor wel. Dus mijn oude schakelaars gaan daar wel op passen.

alleen zit ik nog met de aansluitingen op het blok, want volgens mij is er aan de kabelboom geknipt want ik kom 1 stekker te kort nr. 4 op de tekening

de rest valt ongeveer op plek, alleen kan ik alle 1 polige stekkers nog niet plaatsen.

En de lambda sonde, is die nodig? want deze ontbreekt namelijk nog.
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1908607
Lambda is wel zo makkelijk ja..Dus ook gewoon monteren.

Stekker is moeilijk te zien op je plaatje, kijk anders even naar de kleuren ervan, of meet ze door tot op de stekker van de ECU en kijk waar hij van is :

Afbeelding
door Bigmarco
#1909571
Ik heb de boom nu ongeveer op zijn plek zitten.
Alleen heb ik geen stekker die naar het stationair toerental klep gaat.
Maar wel een wit draadje dat nog los aan de kabelboom hangt.

Weet jij misschien welke kleur draden er naar het stationair toerental klep gaan?
door Bigmarco
#1910202
Ik heb 2 losse draden in mijn boom gevonden, waarvan 1 naar NR22 gaat en de ander naar NR14 in de computer aansluiting. Volgens mij zijn dat de draden die ik nodig ben, alleen is er flink aan geknoeid want er zit geen 2 stekker meer aan.
Maar ik heb ze gevonden.
door Bigmarco
#1910943
jammer genoeg is het niet anders, maar met dank aan die site kan ik de draden even checken. blijkt dat er een nog aantal draden ook beschadigd of gebroken zijn.
bedankt voor de hulp!
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]