VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door RolfVW
#1896953
Zoals het titel al zegt is de kering van mijn diesel pomp lek. Mijn vraag is, kan ik hier een nieuwe in krijgen zonder de hele pomp uit elkaar te trekken? Het is een daily driver en de pomp heeft nog maar 170D km gemaakt dus revisie zou ik nog een beetje zonde vinden.

Gr rolf
#1897212
Welke keerring lekt ?

Op welke wagen zit de pomp ?

Hij zal wel lekken aan het asje van de gashendel..Bus is nieuw te koop, maar dan moet wel het deksel los.Let op het kleine veertje aan de binnenkant en zet de gashendel in precies dezelfde positie erop als hoe hij nu zit, anders reageerd hij niet meer op het gas of loopt veel te hard etc..

Busje kun je uit de deksel tikken, je moet alleen even kijken hoelang hij is, kosten volgens mij € 15,-

Gr Stefan
#1897264
Hej stefan,

Het is bij nader inspectie trouwens, de kering op de hoofd as zegmaar waar hij aan de distriebutie zit. Of het o ring die op het verdeler stuk ijzer zit. Het betreft de 524. Bij het starten móet hij ook echt een stuk of 10 keer rond voor dat hij aan slaat en komt hij langzaam op in de toeren. Ow en ik zal zo min mogelijk proberen het forum te bevuilen met mijn bmw zaakjes maar hier zit de kennis.

Gr rolf
#1897315
Ja dat zou goed kunnen rolf..

Je moet eens langs een diesel service gaan, die kunnen je wel aan de keerring helpen, ook het langer starten kan dat uiteraard verklaren want zal daar lucht trekken..

Pas ook op dat de distributie niet onder de diesel of olie komt te zitten, anders kom je gelijk de boel aan het vernieuwen.

Heb dat TIS e.d. niet meer, anders had ik je een onderdeel nummer of maat kunnen geven.

Gr Stefan
#1897552
Ik krijg zoon kering wel das niet zoon probleem maar het zou even handig zijn als ik de kapote er uit tik met een schroevedraaier en een nieuwe in stop. Zonder de hele pomp uit elkaar te trekken.
#1897588
Ja wacht ff, je praat over een 524 en BMW, dus neem aan dat je nu die vraag stelt over je beemer ?

Normaal haal je de poulie los van de pomp, en pas op dat het spietje nergens tussen valt, en vaak moet ook de pomp eraf vanwege de plaats.

Oude keerring eruit en nieuwe erin tikken.

Sla niet tegen de centrale bout aan waarmee de poulie vast zit, om hem los te maken, want dat is slecht voor de pomp.
#1907404
Is het probleem al opgelost? Het kan ook de bronzen bus zijn in je pomphuis.. Weet niet of je speling op je as hebt? Als dat zo is dan heeft een nieuwe keerring ook geen nut.

Repareer gemiddeld 4 van deze pompjes per week maar heb nog nooit een keerring op het voertuig vervangen, hehe! Om nou met een schroevedraaier in de oude keerring te gaan zitten poeren...

groeten
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]