VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rudy1985
#1872964
Ik moet de aandrijfas van een golf 3 1.6 (97') loshalen (passagierskant) om de buitenste aandrijfashoes te vervangen....ik weet dat ik de moer op de aandrijfas moet loshalen en de 6 bouten op de bak

weet iemand de maat van deze bouten? is dat 40 of 45? ik kan er nogal slecht bij!

en om de as er tussenuit te halen, moet ik dan een gedeelte van de wielophanging loshalen? dat meen ik ergens gelezen te hebben, dan wel de 2 bouten van de draagarm, zodat de auto niet uitgelijnd hoeft te worden? zijn dit rekbouten die dan ook gelijk vervangen moeten worden?

gr.
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#1872975
maat van 6 bouten aansluiting op de bak is 12kant inbus 6,moer(6 kantof 12 kant )op flens is dop 30,je hoeft voor deze kant niets van het onderstel los te maken,as kan er zo af,mits op goede hoogte van auto
door cadillac
#1872981
laten doen bij garage is 15 min werk!

hebben ze een apparaat die spreid de hoes en kan zo over de homokineet heen.(hebben wij iig wel)
dan hoeft alleen de fuseekogel en de grote moer los!
Gebruikersavatar
door MK2-VRT
#1873664
Je moet niet de hele as eronder uit halen..

Idd de fuseekogel onder los halen en als eerste de dikke moer, dan trek je alles wat na voren en je kan de aandrijfas uit het huis halen, maak de hoes los en tik met een dikke hamer de homokineet van de as af.

Maak de boel schoon en zorg voor voldoende vet erin, hou de homokineet recht tegen de as aan en mep hem weer erop.

Niet op de schroefdraad slaan uiteraard.

Gr Stefan
Gebruikersavatar
door VarianTD
#1873822
De as idd. gewoon aan de bak vast laten zitten.
voor de rest, volg de uitleg van MK2-VRT.
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#1874790
As kun je er rechts zo schuin omhoog/onderweg steken,6 boutjes en 1 moer ,op de werkbank lijkt me een stuk makkelijker en schoner werken,maar ieder z,n manier uiteraard,wat je prettiger vindt,cheers
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]