VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1864335
goeiedag jongens,

ik had even een vraagje..
laat begon mijn olie lampje te piepen., dus ik olie gechekt..niks aan de hand.,,
en ik weet dat mijn carterpan lek is.. ( hij lekt aardig wat olie, moet nog gemaakt worden )
maar bv nu..is mijn oliepeil onder dat geribbelde stukje zeg maar.,,
maar mijn olielampje brand/piept niet..?

weet iemand wat het probleem kan zijn..?
#1864485
een vooteken van een oliepomp die aan zijn einde is ?

Vervangen voordat je hele blok kapot / vast loopt .

Maar :

Mijn advies , laat je oliedruk eens meten .
Dan weet je gelijk wat de oorzaak is .
Misschien blijkt het wel een defecte oliedruksensor .
#1864498
Maakt je oliepomp een geluid?

Ik had het zelfde olielampje brandt en piept

Oliesensors vervangen en ff olie druk laten meten die was goed dus lag het aan de sensor
Koop gewoon origenele by de dealer is mijn advies

had eerst immi gekocht probleem kwam naar dag weer terug nu nergens meer last van
#1864597
ik heb de auto nu zo een 4/5 maanden.,, en heeft het maar 1x gedaan..dat gepiep.. en dat was toen ik in een grote bocht zat.. voor de rest heeft ie het noooiiittt meer gedaan..

maar als mijn olie gewoon leeg is, geeft ie geen signaal af.. dat er te weinig olie in zit..?

hoort ie al te piepen..als je oliepeil onder dat geribbelde stuk komt..?? of gaat ie pas af als je olie echt helemaal op is..?
#1864935
In een bocht komt vaak als er te weinig olie in zit en al die olie in de bocht naar 1 kant gaat en je blok dus tijdelijk geen/te weinig olie druk heeft.

Ik heb het zelf ook wel eens gehad ook gecontroleerd toen zat hij ook onder het minimum ¾ liter olie er bij gedaan zelfde bocht nog een keer genomen alleen dan harder toen was er niks aan de hand.


Om te voorkomen dat je olie gaat schommelen in de bochten kan je ook een carterpan met schoten er in kopen/maken
#1865291
hmmm.. okkeejj.,,

jaah ik moet om de 2/3 dagen..1 liter olie bijvoegen.. :D omdat me carter toch lek is..
maar ik vraag me af..wanneer hoor je normaal gesproken de melding te krijgen..?? op je dashboard..en het gepiep.. dat bv je olie leeg is.,,

doet hij dat als hij egt helemaal leeg is..? of doet ie dat normaal gesproken als ie onder dat geribbeld stukje komt op je peilstokje..?
#1865514
Voor je het weet rij je de motor na de kl*te op deze manier! Gewoon je carterpan lassen of een andere eronder hangen..

Olie verbruiken ze vrijwel allemaal, maar als je oliedruk lampje aangaat in een bocht zul je in 9 van de 10 gevallen zien dat er bij KOUDE motor geen olie meer te zien is op de peilstok! Erg slecht dus..

Dat rode lampje verteld je iets over de druk en niet over het niveau, die functie heeft hij niet..

Dat rode lampje gaat dus branden als de druk te laag is, of helemaal niet meer aanwezig is, of waarschijnlijk zoals bij jou het geval is, dat er haast geen olie meer op de peilstok zit, je maakt een grote bocht naar linkt en de oliepomp hapt dan wat lucht mee.

Is het probleem met die ibiza inmiddels al verholpen ?
#1865749
@ Nefret, ik moet er wel mee rijden, want heb sindskort weer werk... en dat is niet op loopafstand te doen.. en heb geen fiets.. en krijg over 2/3 weken mijn loon binnen.. dan is het eerste wat op het lijstje staat..carterpan vervangen.. dus tot die tijd moet ik het even op deze manier doen..

@ MK2-VRT, jaah dat oliedruk lampje heeft hij maar 1x gedaan.. maar dat was voor mij een teken van dat hij wel werkt, maar dacht ook altijd dat ie zou gaan piepen als er te weinig olie in zit.. :) vandaar dat ik het vroeg, ik weet dat als er geen olie meer in zit dat het slecht is.. maar vandaar dat ik om de 3 dagen ff een liter olie bijvoeg.,,
Gebruikersavatar
door NeFReT
#1867308
dan hoop ik heel erg dat ie in die 2 a 3 weken je blok niet vast zal lopen.

paar weken terug weer een blok vastgelopen van een vriend.(ook een vr6)

maw,om iets van miss 100 euro oid(weet niet hoeveel die dingen kosten) is ie nu veel duurder uit.

nou moet er een andere blok erin.
#1867461
jaah i know... ik ben er ook erg bang voor.. want het blok loopt gewoon heerlijk..

majah het is nog ff 2/3 weekjes volhouden.. heb nu thuis genoeg voorraad olie liggen. :P ( voor een leuk prijsje gekocht ) dus ik moet het hier even mee doen... en dan als me loon binnen is.. gelijk me carterpan vervangen..
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]