VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door mno74
#1860299
hallo
mijn naam is menno en ik heb een probleem met mijn golf 2 uit 1990
na het normaal starten en rijden stopt de golf er na soms 20 min 35 min of soms na 5 min uit
als ik daarna start loopt de startmotor wel maar de auto loopt niet meestal na een afkoel periode van een 20 min of minder doet hij het wel weer.heb wel de verdeelkap vervangen en de bougies
soms start hij meteen als ik direct start onder het rijden,maar ik wil graag van me golfje op aan kunnen
ik hoop dat iemand mij in de goede richting kan sturen om dit probleempje te verhelpen
want ik wel graag blijven rijden in het karretje


mvg menno de bruin
#1860317
Bij mij merkte je dat de brandstofpomp niet mee ging en daardoor uitviel. Dit was ook duidelijk hoorbaar als die uitviel en als je dan trachtte te starten de pomp niet hoorde..
Check even je relais
#1860318
over wat voor motor hebben we het hier ?
#1860470
waar je het ook aan kan zien is, als je een toeren teller hebt gaat deze iets omhoog en gaat heen en weer tijdens het starten. met kapotte halgever blijft je toerenteller naald dood liggen.
en kan tijdens het rijden de naald heel snel naar 0 schieten om vervolgens weer op toeren te komen.je voelt dan ook een schok door de auto,
dit gaat vaker gebeuren en op een gegeven moment is het helemaal klaar en kan de wegenwacht je een sleepdienst naar huis aanbieden.
#1860540
Je kan het idd aan diverse dingen zijn :

* Toerenteller komt tijdens starten niet uit de hoek
* Bougies vonken niet op dat moment dat hij niet aanslaat
* Koudspray op de hall-gever spuiten en meestal slaat hij weer aan ( test )
#1861357
heren
alvast bedankt voor jullie reacties
ik ga met deze tips wat doen

het gaat over een 1300

en kan je die relais testen op een of andere reden,want als hij het doet doet hij het.
hij stopt zo in ene namelijk


groetjes menno
#1861407
Menno,

Dat zijn altijd lastige momenten om te testen met het e.e.a.

Maar als hij niet meer start, kijk dan eens of hij nog wel doet vonken, gewoon een bougie in de auto leggen die nog werkt en dan kun je hem even erin stoppen en starten.

Als je een toerenteller hebt kun je altijd even kijken of die uit de hoek komt tijdens het starten, dus op het moment dat hij niet meer aanslaat.

Gr Stefan
#1861436
mno74 schreef:heren
alvast bedankt voor jullie reacties
ik ga met deze tips wat doen

het gaat over een 1300

en kan je die relais testen op een of andere reden,want als hij het doet doet hij het.
hij stopt zo in ene namelijk


groetjes menno
bij de 1300 gebeurt het best vaak dat de halgever het begeeft, ik heb er ook ervaring mee en zijn precies de symptonen voor een kapotte halgever die je opnoemt.
#1867125
MK2-VRT schreef:Denk dat Willem de taart gaat winnen :tu:

Niels, Hoe wil jij tijdens het starten je pomp horen lopen ? Die hoor je normaal al amper lopen, laat staan tijdens het starten.. :D
Als je een golf 2 op contact zet hoor je dat de pomp loopt! en ook wanneer die dat niet doet, dan hoef ik al niet een te proberen te starten
#1867129
Mk2Niels schreef:
MK2-VRT schreef:Denk dat Willem de taart gaat winnen :tu:

Niels, Hoe wil jij tijdens het starten je pomp horen lopen ? Die hoor je normaal al amper lopen, laat staan tijdens het starten.. :D
Als je een golf 2 op contact zet hoor je dat de pomp loopt! en ook wanneer die dat niet doet, dan hoef ik al niet een te proberen te starten
Ja op contact hoor je hem ff, als je start hoor je een goede pomp niet eens zonder bij de achterbank te liggen..En lang niet altijd doen ze dat altijd, soms ( enkele keer ) hoor je ook gewoon niks als je het contact aanzet, maar loopt dan wel als je gaat starten en slaat dus ook aan.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]