VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1819909
Hallo allemaal,

een klein probleem hoop ik. Ik heb een Golf 1 cabrio 1800 uit 1985 met 5 versnellingen. Wanneer ik wil schakelen van de ene naar de andere versnelling gaat dit soepel, eigenlijk te soepel. Zo soepel dat het lijkt alsof ik met de pook in een bak met soep aan het roeren ben. Ik zou graag willen weten waar dat aan ligt. Ik kan een versnellingsbak uit een Golf 2 voor 100 euro overkopen. In deze Golf 2 heb ik gereden en deze schakelt goed en strak. Is het nodig om de hele versnellingsbak te vervangen of is het iets simpelers?

Als iemand dit weet hoor ik het graag.

Alvast bedankt!

Groet AV
#1819914
AV,

Uit je bericht maak ik op dat je erg veel speling hebt op de pook, ofwel je kan 'roeren' met de pook zonder hem meteen in de versnelling te zetten ?

Het ligt eraan welk type mechanisme je hebt, maar kijk even onder de kap, en laat iemand anders de vrij speling van de pook bewegen, waarschijnlijk is de plastic bal bij het schakelmechanisme weg, daar waar de schakelstang van onder de auto richting mechanisme gaat vind je deze.

Heb je die bal niet, dan zul je wel een busje tussen het schakelmechanisme missen..

Gr Stefan
Laatst gewijzigd door MK2-VRT op 17 jul 2011 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]