VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door 260K
#1813475
Goeiemorgend,


Ik ben gisteren de auto gaan kuisen, beetje gaan rijden (+/- 100 km) en heb de wagen thuis geparkeerd.
Sindsdien start hij helemaal niet meer. Ik heb nochtans tijdens mijn rit de motor enkele keren moeten stilleggen. Hij startte telkens vlot zonder haperen, hoewel hij heel af en toe eens durfde haperen in het verleden.

Maar nu, ik steek de sleutel in het contact en er gebeurt helemaal niets. Juist de accu springt aan, het benzine peil wordt aangegeven, maar geen enkel startgeluid. Niets, helemaal niets.
Ik ben daar vrij stressy om, omdat wij hier morgen moeten gaan werken. Ik zet mijn vriendin op haar werk af en onze dochter op de opvang.
Als de wagen morgen niet rijdt zitten wij met een groot probleem.

Via google vond ik dat het aan de startmotor of zekering kan liggen, maar waar bevinden deze zich? En waar moet ik opletten?

Raar dat zoiets plotseling gebeurt? hmmm

AUB wie kan mij helpen?
Groeten
#1813546
OK het is duidelijk de startmotor. Er komt wel een klikkend geluid, maar de motor slaat niet aan.
We hebben hem in gang kunnen duwen en dan startte ze weer. Maar eens in stilstand niets.
Ik moet dus de startmotor vervangen?

De zekeringen zijn gecontroleerd, allemaal netjes in orde.
De accu is ook in orde, want die hebben we ook nagekeken.

Ik kan moeilijk met het blote oog visualiseren wat er nu werkelijk kan schelen aan de startmotor. Enige tips, adviezen?
#1813582
Is je accu niet leeg ?...
zo nie tdan is je startmotor inderdaad kapot
#1813931
Neen gerald, accu is niet leeg :)
We hebben deze getest, en deze heeft nog stroom.

En neen otje, helemaal geen zoemgeluid. Enkel een kleine klik en dat is het.
Ik kan hem pas binnen 2 weken naar de garage doen, een regelrechte ramp :(

Zou ik het riskeren hem eruit te halen en zelf eens wat prutsen? Veel verkeerds kan ik niet doen als hij toch vervangen wordt.

greetings
#1814010
Ik heb een startmotor kunnen regelen voor 50 euro! Dat is al super!
Maat van me gaat het er deze week al opzetten. Gaat me heel wat kosten besparen!

:tu:
Als het hiermee opgelost is, dan is mijn probleem van de baan.
#1815501
OK Mensen, nieuw probleem.
Ik ben achter de startmotor gegaan. Maar nu krijg ik die kapotte langs geen kanten los.
Ik wil al eerder proberen omdat diegene met ervaring pas later in de week kan. Je weet hoe dat is, zonder wielen vallen. Ik baaaaaaaaaaaaal ervan!
Ik wil rijden potverdorie, dus ik ga het intussen zelf proberen doen.

Ik heb hier alle maten moersleutels liggen, maar mezelf in de bocht wringen om het te doen? Jezus Christus!
Dan heb ik een sleutel gevonden die erop past, moet ik opletten of ik krak een ander onderdeel kapot dat in de weg staat.
Overigens zie ik niet in waarom ik mijn motor moet ondersteunen met een krik, daar de motor helemaal niet rust op de startmotor? (TDI)

Ik ga ook eerst eens proberen een kabel te verbinden van de accu naar de startmotor rechtstreeks. Misschien dat ie het wel doet dan, voor ik het allemaal ga losdraaien. Sluit ik die dan aan op de - of +? Ik neem aan de -? En moet het andere uiteinde dan naar het oog dat verbonden is aan de buitenkant van de startmotor?

Anyway, thanks en ik hoop toch morgen al te kunnen rijden hoor.
#1819883
260K

Test het even simpel..het kunnen een paar kleinigheidjes zijn :

1) Contactblokje achterop contactslot ( Zie mijn how-to bij handleidingen )
2) Geschakelde + kabel onderbroken of slecht contact vanaf startmotor naar contactslot
3) Startrelai defect

Om de startmotor eraf te halen moet je de voorste motorsteun ondersteunen, dus ligt opkrikken, dan gaan de bouten ook makkelijk los, zonder dat niet..Accu even los koppelen want je moet ook de + kabel van de startmotor los halen.

Maar probeer even hetvolgende :

Haal het kleine kabeltje op de startmotor los, steek een los kabeltje in dat contact van de startmotor en hou deze even op de + van de accu, nu moet de startmotor draaien ( wel even in de 'vrij' zetten, ander heb je auwa aan de voeten )

Als hij nu wel draait, dan zit het probleem in die kabel of het contactblokje is defect, draait hij op deze manier nog niet, dan de startmotor vervangen.

Laat even iets weten.. :tu:

Gr Stefan
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]