VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
#1806114
Ik heb een golf 3 , 1800 benzine met monopoint injectie
en het is een automaat ( misschien heeft dat wat met het probleem te maken)

wanneer de wagen helemaal koud is ( bijna een hele dag niet gedraaid heeft) valt die na het starten langzaam maar zeker dood , hij zakt helemaal weg in toeren
het is niet in 1 keer , echt heel langzaam aan (uitzonderlijk kan ik hem lopend houden met de gaspedaal)
dit doet hij zo 2 tot 3 keer ( nadien is hij warmer en is het probleem er niet)
de wagen heeft het zowel in neutraal als rijdend ( onbelast en belast)

hopelijk heeft er iemand tips want soms levert dit echt gevaarlijke situaties op

ps: ik weet niet in welke mate dit bij een injectiemotor is ; maar als aan de uitlaat ruik kan ik niet echt een verrijkt mengsel ruiken
ook zijn de bougies niet nat na het afslaan
#1806117
Hoe oud is de auto ? Anders even het gasklephuis schoonmaken en hem erna opnieuw inleren.

Zelf kun je eens kijken of je geen vacuumslangetjes poreus of kapot hebt.

Vind je niks, dan even laten uitlezen en de storingscode hier plaatsen. ( Bekijk dan gelijk de sensoren )
#1806134
van 95 dacht ik , het is een boston uitvoering dacht ik
hij heeft net geen 110.000 kilometer

gasklep zal ik dadelijk eens gaan uitkuisen alsook vacuum darmpjes controleren

hoe doe ik dat opnieuw leren ? ( of staat dit ergens in een topic vermeld ?)

alvast hartelijk bedankt
#1806139
Kenny,

Meestal helpt alleen schoonmaken niet, je moet hem ook weer inleren, dan heeft hij weer exact de 0 stand.

Uitlezen kan met Vagcom / VCDS, maar dan moet je deze ook in bezet hebben ( of een vriend ), google er maar eens op.

Gr Stefan
#1806140
ok dat begrijp ik
maar hoe doe je dat opnieuw inleren dan ?

de wagen is al eens in een vw garage geweest maar zij vonden niets zeiden ze ( ze lieten hem ook geen dag afkoelen denk ik )

ze zeiden dat er geen foutcodes waren ( alhoewel ik geen vertrouwen heb in die uitspraken van hen)
#1806622
ik heb een poging gedaan om het opnieuw aan te leren , zonder resultaat , misschien deed ik het niet goed ?

ik heb het contact aan gezet dan gas open gedraaid en de positiesensor-fiche eraf getrokken , gasklep losgelaten en de fiche teruggeplaatst
dan hoorde en zag ik het motortje de gasklep volledig sluiten en weer terug gaan naar wat volgens mij de stationair stand zal zijn

ook als de wagen draait na het opwarmen loopt hij toch wel onregelmatig , om de paar seconden zakt hij naar een bijna bokkend toerental ( 500 toeren) om dan weer even te stijgen en terug in te dippen
en dit alles waarbij de gaskleppositie niet aangepast word ( ik zou toch anders verwachten)

ik vermoed dus dat het oftewel de stelmotor of de gaskleppositiesensor is die de storing veroorzaakt

ik heb wel geen toegang tot een scoop of iets dergelijks om de pulsen op te meten die de stelmotor ( al dan wel of niet) krijgt

iemand tips of ervaringen hiermee ?
alvast bedankt
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]