VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door djo
#1777838
Mijn moeders Golf 3 met 1.8 motor uit 96´ (met ABS) heeft sinds korte periode problemen
met de remmen. Het is namelijk als volgt :
Als je een stoplicht of een kruispunt nadert en je wilt afremmen voel je dat de remmen haperen
en bij het rempedaal voel je dat hij lichtjes op en neer gaat, alsof de ABS ingrijpt als het heeft gevroren en je wilt remmen. Dit is onwijs irritant en wil het probleem graag oplossen.

Zelf zat ik te denken aan kromme schijfremmen, kapotte ABS sensor lijkt me sterk want het controle
lampje gaat gewoon netjes uit bij het starten van de motor.

Op de planning staat al dat de remmerij vernieuwd wordt aan de voorzijde maar ik ben toch benieuwd wat het kan zijn dus als jullie enig idee hebben hoor ik het graag.


Ook kampt er een ander klein probleempje, wat hoogstwaarschijnlijk met de carterontluchting te maken heeft of vacuüm. Waarom denk ik dit, omdat ik meestal lees dat bij onregelmatig toerental bij stationair draaien v.d. motor het meestal daarmee te maken heeft
Als je bijv. in de file staat, wil het toerental van 800rpm naar 1100rpm springen voor 3 sec onden daarna valt hij weer terug naar de 800rpm, of soms blijft hij gewoon zo rond de 1000rpm lopen.

Mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het is allemaal begonnen sinds de lente/zomer temperatuur wat hoger werd namelijk wat ik erg apart vind…

Many thanks alvast :tu:
#1777850
dat met het toerental, is dat gewoon zo ineens? of is dat als je de koppeling intrapt terwijl je rijd in die file?

sensor is dan niet echt kapot denk ik. eerder een ring die geknapt is of heel sterk vervuild
#1778304
ring die rondjes draait om de abs sensor om het zo kinderlijk te zeggen :D
#1779047
Abs ring denk ik niet, mocht daar wat mee aan de hand zijn, blijft het ABS lampje wel branden vanwege een storing.

Als je rempedaal ook hard aanvoelt, dan zou ik zeggen dat je rembekrachtigers slang ergens lekt, je kunt hem altijd even nalopen, en kan beide problemen verklaren.

Als hij min of meer trilt, of je het pedaal op en neer voelt komen, kan er ook een slag in de schijf zitten, maar zal dan los staan van je hoge toerental.
#1779763
Ja precies, dat was mijn gedachte ook over die ABS ring.

Rempedaal voelt juist niet hard, gewoon normaal.
Zelf denk ik ook dat 1 van de schijven niet meer lekker is dus doe ik ze binnekort wel vervangen.

Je heb toevallig geen idee wat dat probleem met stationair toerental kan zijn?
#1779965
Wat hoger stationair blijven lopen kan goed een vacuumlek zijn, loop dit even na..

Als je over Vagcom beschikt, zou je deze er even aan kunnen hangen, misschien word je dan ook wat wijzer van het probleem.
#1780793
Uhmm, kleine vacuumslangen nalopen en controleren, je kan ook rond de inlaat met remreiniger spuiten ( koude motor ) en als hij daarop reageerd, weet je dat er ergens een lek is, vaak gaat ook nog wel eens de rubber pakking kapot onder de monopoint..
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]