VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door kjaspers
#1773004
Ik heb mijn auto omgebouwd van benzine naar diesel.
Diesel motor geplaatst in een subframe van een golf 2 GTI 16V KR
Nu heb ik een krakend geluid RV bij de veerpoot, met het stuur helemaal om, het is net of er iets met de aandrijfas is,tijdens het rollen hoor je een knak.
Ook rollend met niet draaiende motor.
Tijdens het rijden geen last ook niet het bochten werk.
Dus puur tijdens parkeren.
Al diverse onderdelen vervangen:
Aandrijfas
bovenste veerpootlagers
Stuurkogel
Fuseekogel
Draagarmrubbers
Wiellager
Schokbrekers

Wat blijft er dan over?

Zeg het maar
#1779233
Ik zit nu zelf te denken dat er iets is met het nieuwe veerpootlager.
Dat de bovenkant veer draait in een stilstaande veerschotel.
Het geluid gaat door de hele auto heen.
Als je de bovenkant van de veerpoot beetpakt dan voel je het.
Als dat het niet is zet ik aandrijfas nummer 3 er onder.
Over een paar weken kan ik er meer over vertellen ( andere drukte )
#1779400
Maar je zegt dat je tijdens het rollen een knak hoort, dan zeg ik eerder je homokineet.

Als hij dat tijdens het sturen doet, kan dat je veerpootlager zijn.

Heb je de schokbrekers dan uit elkaar gehad, en zo ja, alles weer goed gemonteerd ?
#1781288
Auto is ook 4 cm verlaagd.

Stilstaand sturen hoor je niks.
Ik heb de veerpoten wel uit elkaar gehad, nieuwe veerpatronen erin gezet en nieuwe veerpootlagers
Volgens mij zit dat wel goed, maar je begint wel te twijfelen?
Die knak hoor je ook niet altijd op het zelfde punt bij iedere omwenteling of zo.
Je hoort wel dat het niet goed is maar je ziet er niks van.
Op een brug kan ik het ook niet nabootsen.

Ik zie vast iets over het hoofd?!
#1781776
Als hij alleen tijdens het sturen zou knakken, dan is het meestal je veerpootlager, maar dat zal dus nu niet het geval zijn.

Hou heb je die motor trouwens in het Golf 2 subframe aangepast ? Dmv de ophangpunten ( motorsteun ) te veranderen ?
#1781887
Ik heb de ophangpunten niet aangepast, alleen de voorste motorsteun.
Die is van een GTI uit 1984 met een bout er overdwars in.
Die oliegevulde rubbers gingen allemaal stuk in mijn vorige auto.
En ik heb nog een extra stabillisator ( gasveercilinder ) op de rechterkant van het motorblok gemaakt net zoals bij een KR blok.
Deze motor heeft een vermogen van 125PK en een koppel van 380 NM, daarom heb ik dit aangepast.

Zit er dan verschil in ophangpunten van het subframe of alleen de motorsteunen, dat daardoor de aandrijfassen onder spanning draaien?
#1781934
Ja vandaar dat ik het vroeg, Als je bv een Golf 3 motor in een Golf 2 zet, en de aandrijfassen van de golf 3 zou nemen met stuurstang en draagarm van een golf 2, dat zal niet lekker lopen omdat de spoorbreedte anders is van deze motoren.

Normaal zet je de golf 3 motor erin met de aandrijfassen, stuurstangen en draagarmen van een Golf 2, dan is het goed en heb je nergens last van, de homokineet moet je vaak even overzetten ivm de diameter..

De voorste motorsteun is zowiso anders van een Golf 2 en 3..
#1782112
Deze motor heeft al in een andere golf 2 diesel gezeten.
Ik heb alles omgezet naar een benzine auto, dus heb ik alleen het subframe van de diesel niet meer gebruikt

Het enigste wat anders is, is het subframe en een paar andere veerpoten.
#1800045
Ik heb er intussen 3000 km mee gereden.
Nog eens een andere aandrijfas gemonteerd ( nummer 3 )
Nog steeds hetzelfde probleem, de andere kant doet het nu ook al !!
Alle ophangpunten van het oude subframe nagemeten en vergeleken.
Volgens mij allemaal precies het zelfde. :tu:
Het geluid komt echt ter hoogte van de aandrijfas, met het stuur helemaal om.
Niet bij iedere omwenteling maar zo nu en dan hoor je een vervelende knak, de snelheid heeft ook invloed!!
Je schaamt je dood tijdens het parkeren, met al die vreemde geluiden.
Ik heb de auto ook laten uitlijnen, kan daar ook iets mis mee gaan?
Dat het wiel te ver om gaat.

Ik weet het niet meer, misschien nog een paar tips?
#1800249
Wacht ff..

Je hebt en golf 3 motor in het subframe van een Golf 2 liggen, en je hebt ook al een paar keer de aandrijfassen verwisseld...Nu hoop ik wel dat je aandrijfassen van een Golf 2 genomen hebt ??

Gezien de spoorbreedte van beide auto's verschilt ;)
#1800435
Ja, die aandrijfassen komen allemaal van een golf 2 gti 8V en 16V.
Die aandrijfassen komen allemaal onder rijdende auto's vandaan!
Zouden de verlagingsveren ook zulke problemen kunnen veroorzaken?
Ze zitten er net niet los tussen als de auto omhoog is.
Bij mijn oude veerpoten zaten de veren er strakker tussen!!

Het probleem moet daar ergens zitten!
Ben bijna in staat om de oude veerpoten er weer onder te zetten :?
#1811732
Ik heb de oude veerpoten weer gemonteerd.
En nu is het goed :tu:
Ik heb de gereviseerde veerpoten uitelkaar gehaald.
En nu kan je zien, dat het veerpatroon aan de onderkant beschadigd is.
De patronen zijn van het merk koni, sportuitvoering geel.
De bovenste moer had ik vastgedraaid met een grote sokkentang.
Maar toch kon hij aan de onderkant iets kantelen.

Gebeurd dit wel vaker bij deze veerpoten?

Is hier iets aan te doen?
#1811749
Bedoel je dat je dat busje met die uitsparing vast gezet hebt met een tang ? Normaal moet dat gewoon goed zijn, vast draaien tot hij niet meer verder kan en hij zit op de plek, als je hem niet vast genoeg zet dan kun je speling op het veerpoot lager hebben, maar zal los staan van de beschadiging aan de schokbreker.

Heb je ook de goede hoeveelheid olie erin gedaan e.d. ? Vreemd dat hij onder beschadigd raakt.
#1812221
Nee, niet die van het veerpootlager.
Maar bovenkant veerpoot, daar zit een hele grote moer.(bij niet alle veerpoten kan dit)
waar het patroon onder zit, die heb ik met een sokkentang vastgezet.
In de veerpoot zelf heb ik 50ml olie in gedaan.
Die olie heeft toch een functie om speling die er dan is op te heffen.
Of zie ik dat verkeerd?
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]