- 02 jun 2011 20:38
#1777838
Mijn moeders Golf 3 met 1.8 motor uit 96´ (met ABS) heeft sinds korte periode problemen
met de remmen. Het is namelijk als volgt :
Als je een stoplicht of een kruispunt nadert en je wilt afremmen voel je dat de remmen haperen
en bij het rempedaal voel je dat hij lichtjes op en neer gaat, alsof de ABS ingrijpt als het heeft gevroren en je wilt remmen. Dit is onwijs irritant en wil het probleem graag oplossen.
Zelf zat ik te denken aan kromme schijfremmen, kapotte ABS sensor lijkt me sterk want het controle
lampje gaat gewoon netjes uit bij het starten van de motor.
Op de planning staat al dat de remmerij vernieuwd wordt aan de voorzijde maar ik ben toch benieuwd wat het kan zijn dus als jullie enig idee hebben hoor ik het graag.
Ook kampt er een ander klein probleempje, wat hoogstwaarschijnlijk met de carterontluchting te maken heeft of vacuüm. Waarom denk ik dit, omdat ik meestal lees dat bij onregelmatig toerental bij stationair draaien v.d. motor het meestal daarmee te maken heeft
Als je bijv. in de file staat, wil het toerental van 800rpm naar 1100rpm springen voor 3 sec onden daarna valt hij weer terug naar de 800rpm, of soms blijft hij gewoon zo rond de 1000rpm lopen.
Mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het is allemaal begonnen sinds de lente/zomer temperatuur wat hoger werd namelijk wat ik erg apart vind…
Many thanks alvast
met de remmen. Het is namelijk als volgt :
Als je een stoplicht of een kruispunt nadert en je wilt afremmen voel je dat de remmen haperen
en bij het rempedaal voel je dat hij lichtjes op en neer gaat, alsof de ABS ingrijpt als het heeft gevroren en je wilt remmen. Dit is onwijs irritant en wil het probleem graag oplossen.
Zelf zat ik te denken aan kromme schijfremmen, kapotte ABS sensor lijkt me sterk want het controle
lampje gaat gewoon netjes uit bij het starten van de motor.
Op de planning staat al dat de remmerij vernieuwd wordt aan de voorzijde maar ik ben toch benieuwd wat het kan zijn dus als jullie enig idee hebben hoor ik het graag.
Ook kampt er een ander klein probleempje, wat hoogstwaarschijnlijk met de carterontluchting te maken heeft of vacuüm. Waarom denk ik dit, omdat ik meestal lees dat bij onregelmatig toerental bij stationair draaien v.d. motor het meestal daarmee te maken heeft
Als je bijv. in de file staat, wil het toerental van 800rpm naar 1100rpm springen voor 3 sec onden daarna valt hij weer terug naar de 800rpm, of soms blijft hij gewoon zo rond de 1000rpm lopen.
Mijn vraag aan jullie, hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het is allemaal begonnen sinds de lente/zomer temperatuur wat hoger werd namelijk wat ik erg apart vind…
Many thanks alvast