VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door vr6-maniac
#1601051
heej ,

me neefje heeft een 84er golf 2 1.6 , sinds de kou , wordt de kachel niet meer warm....

thermostaat is vervangen , slangen worden warm, nu las ik iets over die by-pass?? , zal het daar aan liggen?? en moet ik die ertussenuit halen of kan die ook schoongemaakt worden???

verder nog tips wat het kan zijn?? als je de auto stationair laat draaien wordt hij wel iets warm , maar zodra je gaat rijden komt er gewoon koude lucht uit.....
Gebruikersavatar
door vr6-maniac
#1605387
bugs schreef:en doet ie het? doet ie het?

nog niet mee bezig geweest , ben zelf ook druk hier met glas zetten ( jaja lekkere tijd voor uitgekozen )
maar goed , zodra ik er mee bezig ben geweest meld ik het ff ;)
door sciroccomaniac
#1605636
Haha, dat glaszetten heeft idd even proriteit met -8 en 30 cm sneeuw:D Aan de andere kant, een warm kacheltje in de auto is ook niet mis... Moeilijke keuze, haha!!

Groeten
Gebruikersavatar
door P5R
#1605787
Wat ook een optie kan zijn, is dat er lucht in het systeem zit, radiator dop eraf halen, auto starten en een kwartier lopen laten, dan is alle lucht eruit. :tu:
Gebruikersavatar
door vr6-maniac
#1606292
sciroccomaniac schreef:Haha, dat glaszetten heeft idd even proriteit met -8 en 30 cm sneeuw:D Aan de andere kant, een warm kacheltje in de auto is ook niet mis... Moeilijke keuze, haha!!

Groeten
nou als het mijn eigen auto was geweest , was het anders geweest! het is voor me neefje en die belt nog niet dus zo haast heeft hij er ook niet mee denk ik ;) , morgen eerst maar weer met -8 de steiger op :thanx: :thanx: ,

veel lucht zal er niet inzitten , maar kan het altijd nog proberen idd...
Gebruikersavatar
door Bun
#1608154
ik denk dat ik dat ook heb, kan iemand me even helder uitleggen wat ik doen moet ?
:D
door Bluepower
#1608251
Die by-pass is een zilverkleurige klep die in je kachelslang vanaf de motor naar je kachel=-unit binnen in je auto loopt:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49 ... ing091.jpg

Hierin zit een klepje, deze kan vast komen te zitten, waardoor de hete koelvloeistof direct weer terugstroom naar de radiateur, ipv eerst je kachel te verwarmen. Deze klep was ooit geplaatst om klappende kachelradiateurs te voorkomen..
Deze kun je verwijderen(verlies je dus wel koelvloeistof mee, optoppen en opnieuw ontluchten na afloop) en goed flushen met een ontkalker, en daarna met wat wd40 inspuiten. OF helemaal verwijderen en de slangen met een koppelstuk weer verbinden, het enige risico wat hierbij bestaat, is dat je kachelradiateur kan gaan klappen door te hoge temperaturen van de koelvloeistof(zeker bij radiateurs die er al 15-20 jaar inzitten). Vervangen van die radiateur is een rot-klusje(niet duur, ding zelf kost 35 euro ofzo), maar kan je wel veel rommel en ongemak voorkomen.
Gebruikersavatar
door jcc
#1608285
Dank je wel voor de info.
Handig met foto erbij :tu:

Dus dat kan gewoon onder de kap.
Was al bang dat ik het dashboard half eruit moest halen.
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]