VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door hummer
#1602842
Hoe kun je een lambdasonde controleren of hij defect is.
Mijn GTI met PF motor houd in als ik op een constante snelheid rijd.Ik heb het volgende al vervangen bougiekabels, bougies.verdelerkap + Rotor, brandstoffilter, blauwe temp sensor. Ik heb alle vacuum leidingen gecontroleerd, massapunten ed . Wat zou het nog meer kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#1602879
Met een voltmeter op signaaldraad(!) meten groene draad als ik me niet vergis,pendelend tussen 0.1-0.9volt,dus niet de voorverwarming,die heeft permanent 12 volt tijdens draaien motor rood/witte draad
Brandstofdruk meten zou ik tevens uitvoeren,kleine pomp in tank kontroleren op voldoende peut tijdens starten/.
Gebruikersavatar
door hummer
#1603132
Ranchdude schreef:Met een voltmeter op signaaldraad(!) meten groene draad als ik me niet vergis,pendelend tussen 0.1-0.9volt,dus niet de voorverwarming,die heeft permanent 12 volt tijdens draaien motor rood/witte draad
Brandstofdruk meten zou ik tevens uitvoeren,kleine pomp in tank kontroleren op voldoende peut tijdens starten/.
Zit er ook een kleine pomp in de tank ? Weet je dat zeker ETKA geeft maar 1 pomp aan en die zit onder de auto. Als ik zoek bij BV winparts geven ze daar ook maat 1 pomp aan. Of haal ik nu iets door elkaar :SCRATCH:
Gebruikersavatar
door hummer
#1603474
Ranchdude schreef:Ja ,kleine pomp in tank is opvoerpomp voor de hoofdpomp,zit aan de tankvlotter vast.zal je een link sturen
Maandag gaat de GTI naar een Boschservice center die kunnen hem uitlezen.
Gebruikersavatar
door hummer
#1603610
Ranchdude schreef:UItlezen? kan alleen d.m.v. knippercode,is een erg gedateerd syteem met sumiere info.laat ze i.i.g. de pompdruk meten ,succes
Gaan we ook controleren. Ik weet dat "uitlezen " erg sumier is. Het is niet het weer op alles uitgebreid te controleren daarom op deze manier ik hoop iets te vinden.
Gebruikersavatar
door hummer
#1605817
Waarschijnlijk het probleem gevonden. Luchtmassa meter was totaal van slag deze is opnieuw afgesteld. Ik wist niet eens dat dat kon. Ik moet nu nog de computer resetten dat dit mogelijk was wist ik ook niet. En moet het goed zijn. Hoop ik :tu:
Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]