VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Skoda problemen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door RobbertG60
#1522381
Ik heb afgelopen zaterdag m'n voorbanden vervangen en de wagen ook 3 cm laten zakken. Maar nu! Als ik tussen de 80 90 ga rijden voel je iets trillen (net oef je uitlaat tegen de koets aan zit) dit komt van rechts voor, als ik m'n koppeling intrap is het weg en met slingeren komt het duidelijk van rechts. Wielen heb ik al gewisseld met acher, probleem blijft. Zou het dan toch m'n wiellager zijn zo ineens?
Gebruikersavatar
door martijn-mk2
#1522412
RobbertG60 schreef:als ik m'n koppeling intrap is het weg
= versnellingsbak dan toch?
Gebruikersavatar
door RobbertG60
#1522434
martijn-mk2 schreef:
RobbertG60 schreef:als ik m'n koppeling intrap is het weg
= versnellingsbak dan toch?
Is niet de bak, als ik slinger met ingetrapte koppeling heb ik hetzefde geluid/gevoel. Let op het was van het ene moment op het andere.
Gebruikersavatar
door hawkeye
#1522440
Breng de auto dan weer terug op normale hoogte en check dan of het er nog is, zo niet dan ligt het aan het verlagen, wellicht is de auto er niet voor gebouwd zonder andere delen aangepast te hebben.
Gebruikersavatar
door RobbertG60
#1522442
stefanbmx schreef:zijn de veerpoten aan de bovenzijde wel goed vast gedraaid??? ik heb dat namelijk ook zoiets gehad.
Er zat al een hr schroefset onder, heb deze alleen naar beneden geschroefd.
Gebruikersavatar
door RobbertG60
#1522446
hawkeye schreef:Breng de auto dan weer terug op normale hoogte en check dan of het er nog is, zo niet dan ligt het aan het verlagen, wellicht is de auto er niet voor gebouwd zonder andere delen aangepast te hebben.
Check mijn topic even onder skoda tuning en styling
Gebruikersavatar
door RobbertG60
#1523187
DarkprojectX schreef:loopt je aandrijfas niet aan?
dit was bij mijn faberiaan ook het geval..
Liep hij bij jou tegen je chassisbalk aan?
Ik heb wel overal ruimte tussen ook tussen me stabilisator stang. ik ga straks weer op de put en dan zal ik alles even bekijken qua hoek en hoogte. anders ga ik eerst voor de optie omhoog schroeven om te kijken of m'n aandrijfas niet het probleem geeft.
Gebruikersavatar
door RobbertG60
#1523576
probleem opgelost, rechter buitenste homokineet was te droog. heb er nieuw vet in gedaan en de wagen weer een paar cm terug omhoog gezet waarna het probleem weg was.

Nu dus nu maar even letten op een goeie as van een slopert!


@hawkeye met het terug omhoog zetten had je toch gelijk, THNX!
Gebruikersavatar
door Klamath
#1525649
Het kan zijn dat, net als bij de Golf, je stabilisatie stang tegen de aandrijfas komt. (of in dit geval, verwacht ik tegen de clip waarmee het aandrijfas rubber vast zit.)

Bij de Golf zijn er kortere verbindings stangetjes die de stabi met de draagarmen verbinden.
Ik zou dit in ieder geval nakijken! (word erg vaak vergeten om deze te veranderen bij verlagingen van meer al 4 of 5 cm tov origineel.)

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]

2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]