VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1500044
Beste VW-liefhebbers,

Ik kreeg vanochtend met het volgende te maken. Ik heb een vw Jetta MK 1 1.5 automaat, met een automatische choke. Normaal liep de motor een heel hoog toerental bij het starten en bleef dat ook doen tot hij een beetje op temperatuur was. Sinds een aantal dagen wil hij moeilijker starten en moet ik een beetje gas geven om hem te laten lopen. Het ontstekings gedeelte is afgelopen week nagekeken en vervangen waar nodig. En als de motor warm is blijft hij wel goed lopen. Het probleem lijkt bij de choke vandaan te komen, maar ik wilde even weten wat jullie mening is.

Mocht het wel een probleem zijn. Hoeveel moeite is het om er een handmatige choke op te zetten en welk type zou er op moeten?

alvast bedankt voor jullie moeite.
#1501118
marnux schreef:Beste VW-liefhebbers,

Ik kreeg vanochtend met het volgende te maken. Ik heb een vw Jetta MK 1 1.5 automaat, met een automatische choke. Normaal liep de motor een heel hoog toerental bij het starten en bleef dat ook doen tot hij een beetje op temperatuur was. Sinds een aantal dagen wil hij moeilijker starten en moet ik een beetje gas geven om hem te laten lopen. Het ontstekings gedeelte is afgelopen week nagekeken en vervangen waar nodig. En als de motor warm is blijft hij wel goed lopen. Het probleem lijkt bij de choke vandaan te komen, maar ik wilde even weten wat jullie mening is.

Mocht het wel een probleem zijn. Hoeveel moeite is het om er een handmatige choke op te zetten en welk type zou er op moeten?

alvast bedankt voor jullie moeite.
#1501122
Ook mijn Golf CL55 autmaat E2, kent dit probleem. Hij start prima maar heeft moeite om stationair te blijven draaien en heeft de eerste 200 meter voortdurend de neiging om af te slaan. Slaat hij af, dan is het herstarten absoluut geen probleem. Verschillend onderdelen zijn door de garage al vervangen c.q uitgeprobeerd maar zonder resultaat en dus accepteer ik het maar zo. Weet iemand een mogelijke oplossing?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor U moeite.
Wiebe.
Laatst gewijzigd door wiebe1933 op 27 sep 2010 13:40, 2 keer totaal gewijzigd.
#1501923
Pull dowm doos testen met vacuumpomp,c.q. vernieuwen +correct afstellen,indien dit niet correct werkt,"verzuipt" de motor
Sommige carburateur modellen hadden een wasthermostaat,indien defect,blijft het stationaire toerental te hoog doordat de gasklep niet terugkan in ruststand,
plaats eens wat foto,s van desbetreffende carbs, .
#1503103
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal morgen even een aantal foto's maken. Het klopt precies wat wiebe1933 zegt. Onderweg houdt de auto elke keer een beetje in en als ik dan gas geef reageert ie soms even niet en als ik de auto uit laat rollen valt hij soms bijna uit.
Stationair met choke loopt de motor ook heel hoog in toeren en dan is er ook nog weinig aan de hand, tot ik even onderweg ben dan begint ie te stotteren. Vorige week had ie daar nog geen last van.

Maar ik zal morgen even foto's maken en die plak ik er wel even bij. Misschien dat ik de carb er wel even af haal en schoonmaak. Misschien dat het daar ook wel beter van wordt.
#1511739
Ik heb de pet even van de carb afgehaald en ik heb het type nummer kunne achterhalen. Het is een Pierburg 1B. Meer info kan ik eigenlijk niet vinden. Vanmiddag gaat de carb uitmekaar, want ik denk dat de doorvoer niet zo goed is.

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij dit type carb?
#1512938
;)
marnux schreef:Ik heb de pet even van de carb afgehaald en ik heb het type nummer kunne achterhalen. Het is een Pierburg 1B. Meer info kan ik eigenlijk niet vinden. Vanmiddag gaat de carb uitmekaar, want ik denk dat de doorvoer niet zo goed is.

Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij dit type carb?
Eerst zorgen voor nieuwe pakkingen,anders heb je er een probleem bij
#1521708
Ik heb de carb. uitmekaar gehad afgelopen weekend en goed schoongemaakt. Dit heeft wonderen verricht want hij loopt weer als een zonnetje. Toen we toch bezig waren hebben we direct de koppakking en aanverwante artikelen eraf gehaald. De kop is gereviseerd en er zit weer een nieuwe distributie riem op.

Dus hier mag een slotje op.
RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

Software versie 3.5

Momenteel wordt voor de ID.4 1st software versie 3[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]

uitlezen en diagnose

"laten uitlezen met OBD"... dat is wel e[…]