VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
door speler007
#1507951
hoi,
Ik heb een golf 4 1400cc benzine bwj 2000, vorig jaar in de zomer draaide de motor onregelmatig en als hij warm was viel hij soms stil als ik aan een kruispunt was of zo. Ik heb toen de gasklep zuivergemaakt, deze was echt vettig en het probleem was van de baan, nu vanaf vandaag als ik start draait de motor tussen 2000 a 2500 toeren en pas na een aantal km gereden te hebben is het toerental lager, maar nog altijd boven de 1000 toeren. weet er iemand wat dit probleem is en hoe ik het kan verhelpen. de gasklep kan het niet meer zijn, deze heb ik zojuist zuiver gemaakt maar met geen beter resultaat:SCRATCH:

groeten speler007
door speler007
#1508072
Beste Ranchdude,

kan je iets duidelijker zijn over punt 1 inwendig defect, de vorige keer toen ik de gasklep gereinigd heb heb ik deze niet moeten inleren, maar alles is mogelijk en valse lucht aanzuiging denk ik niet want want met of zonder luchtfilter heb ik hetzelfde effect of het moet in de klep of inlaatspruitstuk zitten. ik ga er morgen verder achter zoeken en al bedankt voor de info.

greetz Speler007 :( :(
Gebruikersavatar
door Ranchdude
#1508086
Gasklep heeft een electrisch gedeelte met daarin kunstof tandwieltjes,deze bedienen immers de gasklep/vlinderklep,overigens verlopen deze waarden(nulstand) na verloop van tijd,inleren is zeker gewenst

Valse lucht kan bijv:onderdrukslang naar rembekrachtiger zijn,kontroleren op scheurtjes,inlaatpakking etc,heeft verder geen nut om luchtfilter te verwijderen,valse lucht is NA de gasklep
door speler007
#1508650
hoi Ranchdude,
problem solved, ik heb deze keer gasklep gedemonteerd en deze keer degelijk gereinigd, ook aan de onderzijde dat had ik vorige keer niet gedaan en ook alle slangen nagekenen, deze zijn in goede staat en natuurlijk kon ik mijn nieuwgierigheid niet bedwingen en heb ook het klepje waaronder de sturing 'tandwieltjes en potentiemeters' zit opengedaan, nu weet ik ook weer hoe dat werkt. Daarna alles terug gemonteerd en het motortje loopt weer als een klokje, en dit zonder opnieuw in te leren.

Groeten Speler007 :tu: :lol: :tu:
door speler007
#2707139
Ik dacht dat het probleem opgelost was maar komt de laatste maanden regelmatig terug en nu ik mijn dochter aan het leren rijden ben is het echt irritant. Als ik start draait de motor regelmatig tegen de 2000tr/min, koud of warm maakt niet uit. Ik heb de hem al een paar keer laten uitlezen bij een vriend die in een vw garage werkt, maar hij ziet geen foutmelding. Vanaf het moment dat ik de contactsleutel snel uit en aan draai draait de motor terug op normaal toerental.
Wat kan dit probleem zijn, gasklep, temperatuursensor,lambdasonde,batterij, enz..? :SCRATCH:
Groeten en hopelijk een oplossing voor dit rare probleem
Verhelpen vals olie druk probleem

Wie kan mij nog tips geven? Ik heb een T3 1.9 ben[…]

Software versie 3.5

Heb ook een email ontvangen dat 3.7 er aan komt vo[…]

RNS510 vraag

Update van de RNS is inmiddels gelukt. Was even wa[…]

We hebben nu 3x gehad dat de ventilatie niet doork[…]

OTA update 3.7

Ja, naar aanleiding van dezelfde mail had ik dit i[…]

Lekstroom

Of de meter vast aansluiten en de bekabeling tusse[…]

Ik herken het wat je schrijft. Elke dag sinds ze d[…]

Hoi allen. Deze week de update naar 3.7 gehad voor[…]